søndag den 18. november 2018

(Strømpe)Garn i Flensborg / (Sock)Yarn in Flensburg

I går talte vi om planerne for dagen. Mit mål var at finde strømpegarn. Gerne i mandefarver, eftersom min beholdning er ved at være udtømt derhjemme i lige de farver.
Jeg skulle ikke være bekymret, viste det sig.

Yesterday, we tried planning the day. My goal was to find sock yarn. Preferably in men's colors, since my stash at home is getting very tiny in those colors.
I needn't worry, as it turned out. 
Første åbne garnbutik var Handarbeits House. Bare udenfor stod de første 100 forskellige mønstre og farver af strømpegarn. (Ja, jeg tror der var omkring 100)

The first yarn shop that was open, was Handarbeits House. Outside, there were about 100 different patterns and colors of sock yarn. (Yes. I guess around 100)
Indenfor var der endnu mere! Så det tog ikke lang tid at få favnen fuld af lækkert garn!

Inside, there was much more! So it didn't take long to get my arms full of pretty yarn!
Bagefter gik vi i Wollsucht i den anden ende af gaden.

Afterwards, we visited Wollsucht at the other end of the street.
Der var også flot strømpegarn! Anderledes end i den anden butik! Så der købte jeg også noget....

There was also pretty sock yarn! Different from the other shop! So I bought some more......
Alt i alt har jeg så godt 2 kilo strømpegarn med hjem i de flotteste farver og mønstre. Alle forskellige. Det er så meget garn, at jeg næsten fik ondt i ryggen.
Og ved I hvad det bedste er? Jeg skal NOK få det brugt! Lige præcis strømpegarn er jeg IKKE bange for at jeg kommer til at glemme. Der er kolde fødder igen næste år, og der ER bare ikke noget som tysk strømpegarn!

So in total, I bought around 2 kilos of sock yarn in a lot of beautiful colors and patterns. All different. It is so much yarn that my back almost hurt.
And do you know the best part? I'm SURE I'll use it! Sock yarn is the very thing that I WON'T forget in my stash! Next year comes with more cold feet, and German sock yarn is the best!

8 kommentarer:

  1. Hmhm, det forklarer hvorfor der var tomme hylder lørdag😉. Dog havde de ikke lukket pga velstand😊

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha - næh, SÅ meget købte jeg ikke! Men tak for perspektivet. Nu synes jeg jo pludselig jeg købte meget lidt!

      Slet
  2. Lykke lykke lykke <3 Jeg er grøn af misundelse :-D Hyg Jer masser ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var virkelig nærmest lykkeligt! SÅ hyggeligt.

      Slet
  3. Milde himmel, sikke en høst. Men som du skriver, så vil du jo få det brugt.
    Er det billigere at købe garn i Tyskland, eller er det "bare" lækrere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er ikke tit man bliver øm i ryggen af strømpegarn! Det var lidt billigere i Tyskland - mellem 6,5 og 10 Euro pr. nøgle, og så var der bare et meget større udvalg. Man kan jo som regel også finde noget i Danmark.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails