lørdag den 18. december 2010

Har du for meget bomuldsgarn?

Skulle du nu have for meget bomuldsgarn i alle mulige mystiske farver og ikke rigtig nogle idéer til, hvad det skal blive, så er her et forslag.
Neonatal-afdelingen på Hvidovre Hospital (eller din lokale neonatal-afdeling - de vil helt sikkert også elske det!) vil gerne have hjemmestrikkede eller hæklede små tæpper til de små børn.
Gerne strikkede tæpper, ca. str. 50 x 50 cm, til kuvøserne, eller hæklede tæpper, ca. str. 70 x 70 cm, til vuggerne.
Tæpperne varmer - nyfødte har nemlig vældig svært ved at holde varmen.
Tæpperne giver tryghed - nyfødte kan ikke lide at ligge uden noget omkring sig, og sådan et tæppe, der svøber sig om kroppen, giver en vældig ro og tryghed.
Tæpperne giver glæde - det er skønt, midt i en svær situation, når der er lidt farve og liv midt i det hvide og hospitals-agtige.
Har du brug for en opskrift? Pernille har lavet et par skønne opskrifter på Ravelry her og her.
Hvis du vil give tæpper til Hvidovre, er du velkommen til at kontakte mig på christunte@yahoo.com.
Du kan se mere om tæpper her og her.
P.S. grunden til, at det skal være bomuld (evt. med lidt acryl blandet i) er, at tæpperne skal vaskes på 70 grader af hygiejniske årsager.

2 kommentarer:

  1. Da jeg selv lige har haft stor glæde af at strikke din lille søde nissehue, til min datters datter, der desværre var nødt til at blive født 4 uger før termin, på grund af væksthæmning og resusfaktor, vil jeg tænke rigtig meget på dig og "dine babyer", når jeg har lavet et par stykker af jeres tæpper. Laver også lige et i hjemmespundet uld til Andrea, som mit barnebarn hedder, og det går heldigvis fremad nu.

    SvarSlet
  2. Susse - tillykke med barnebarnet!
    Håber, I kan glæde jer rigtig meget over hende, selv om starten lige blev lidt anderledes end forventet.
    Jeg er glad for, at du kunne bruge hue-opskriften, og hun lyder virkelig som en heldig lille kartoffel. Babytæppe i hjemmespundet garn!
    Tusind tak, at du vil lave tæpper.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails