tirsdag den 31. marts 2009

Så endte februar i marts alligevel

Så blev marts-projektet alligevel færdig - i sidste øjeblik!
Den voksede lige lidt i vask, og er vistnok strikket på pind 5½ istedet for pind 5 (de havde ihvertfald ikke samme størrelse som min andre pind 5!). Det er ikke lige den stil, jeg plejer at gå i, men dejlig varm og blød er den blevet. Den bliver ret dejlig til forår og sommer, tror jeg!
Den er strikket i dels Kauni effektgarn, ca. 275 gram, og det helt tynde Kauni-garn, ca. 175 gram.
Ialt vejede jeg den til 450 gram, og den føles også meget let.
Meget fin og sjov opskrift, der vist kan varieres i det uendelige!
Fra denne Zimmermann-look-a-like til lidt af det ægte. Er begyndt at studere mine bøger fra Amerika, og glæder mig rigtig, rigtig meget til at strikke Adult Surprise Jacket inden året er omme. Det er nogle rigtige klassikere, der er opskrifter på i de bøger!
Tilbage til dagens projekt. Knapperne er fra Prag - fine, håndmalede metalknapper. Passer ret godt, synes jeg.
Opskriften på February Lady Sweater finder du her. Der svæver vist også en dansk opskrift rundt derude i cyberspace et sted, men jeg ved ikke lige hvor.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails