tirsdag den 21. august 2018

Woolstock

Jeg har ferie denne uge - og NYDER det! De her første dage har jeg bare været hjemme, og det er SÅ SKØNT! Weekenden var ren ego-nydelse.
I går var jeg forbi Rigshospitalet for at snakke om en artikel vi skal lave. Som en af mine yndlingsfigurer skal i. (Nej, jeg er ikke syg. Nej, jeg skal ikke arbejde der igen.)
Bagefter kørte jeg videre ud på Østerbro for at se den nye café, Woolstock, som ligger i Præstøgade 2A.

I have another week of vacation this week, and I'm ENJOYING it! These first days I've spent at home, and I LOVE IT! This weekend was pure ego-joy.
Yesterday, I went to Rigshospitalet to talk about an article we're to make. Which will have one of my favorite figures. (No, I'm not sick. No, I'm not going to work there again.)
Afterwards, I went on to Østerbro to check out the new café, Woolstock, which is located in Præstøgade 2A. 
Der er så hyggeligt! Det er en rigtig café med (hjemmebagte) kager, kaffe og lidt slik.
Der er masser af borde og stole at sidde ved, både inde og ude. Dejligt og indbydende.

It is so cozy! It's a real café with (homemade) cakes, coffee and some sweets.
There are plenty of tables and chairs, both in and out. Lovely and inviting. 
Men det er også GARN!
F.eks. den fine dekoration over disken med garn. Der er reoler med garn, og fine kits man kan købe og strikke af.

But it also has YARN!
For instance, this pretty decoration above the disk containing yarn. There are bookshelves with yarn, and nice kits to buy and knit from. 
Butikken er nu 10 uger gammel, og har været længe undervejs, fortalte ejeren mig. Hun har samlet gamle møbler fra mange steder, og har drømt om at lave sådan en café i mange år.
Der er så fint overalt. Bare denne fine præsentation af garn!

The café/shop is 10 weeks old by now, and has been a long time in the making, as the owner told me. She has collected old furniture from various places, and dreamed for years about making this café.
It is so pretty everywhere. Just look at this beautiful showcase with yarn!
Skiltet til toilettet var selvfølgelig strikket. Hvilket "Open" skiltet også var.
Der er børnehjørne med hæklet/strikket legemad, og der ligger dejlige ugeblade at kigge i til de voksne.

Of course, the sign for the restroom was knit. And so was the "Open" sign.
There is a kid's corner with crochet/knit play food, and for the adults, there are magazines to look through.
Selv porcelænet havde caféens navn!
Det hele er så gennemført og hyggeligt, så hvis du får chancen, må du bare kigge forbi.
Skal vi ikke sørge for, at Woolstock bliver sådan en café der virkelig klarer sig godt? Et helt unikt koncept.

Even the china had the name of the café!
Everything is so well thought through, and if you get the chance, please visit.
Shouldn't we make a deal to make Woolstock one of those cafés that will do really well? A totally unique concept.

6 kommentarer:

  1. Spændende cafe, den må jeg i næste gang jeg kommer til byen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil ikke fortryde det... Medmindre du kommer om tirsdagen, for der holder den lukket.

      Slet
  2. Hvor ville jeg da ønske, at den café lå i Aarhus. Det ser da mega hyggeligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må komme til København! Jeg tror ikke der er planer om at åbne en ny lige foreløbig. Nu skal denne her komme godt i gang!

      Slet
  3. Åh ja det er lige sådan en cafe jeg også har overvejet længe.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails