torsdag den 10. marts 2011

Store planer / Huge plans

Min ældste nevø ville gerne have et strikket elg-hoved som sin strikkede ting i år. Jeg nedlagde VETO!
Nå. Men i weekenden fik jeg så en idé, sådan lidt ud af det blå, efter at have læst tv-anmeldelse om MC Einar's slumretæppe. Hvis MC Einar kan, så kan nevøen vel også?
På Ravelry fandt jeg dette koncept - super, super flot, hvis du spørger mig! - jeg tænkte videre, og endte med ovenstående billede. Gode, gamle Link fra "Legend of Zelda", dengang det var et 8 bits spil (hvad det så end betyder...).
Kan du se det for dig? Hæklede oldemors-firkanter syet sammen til ovenstående billede. I tæppestørrelse. Det bliver SÅ retro-sejt på den nørdede måde! Nevøen har godkendt (med jubel) og selv hans forlovede kan vist ikke have mange indvendinger mod et dejligt tæppe i flotte, dog afdæmpede farver. Specielt ikke i Blackhill Højlandsuld, vel?
Så nu skal jeg bare hækle ca. 600 firkanter.......

My oldest nephew asked for a knitted Moose's head as his knitted thing this year. I said NO!
Well. But this weekend I had an idea. To shorten a very long story, I discovered this concept on Ravelry - extremely nice, if you ask me! - my thoughts kept wandering, and I ended up with this picture. Good old Link from "Legend of Zelda", back in the days of 8 bits. (Whatever that means)
Can you see it? Crocheted Granny squares combined to form that picture? Big as a blanket? It will be retro-cool the nerdy way! The nephew accepted instantly, and I think that even his fiancé is going to like a nice blanket in lovely colours. Especially when made in Blackhill wool.
I just have to crochet approximately 600 squares....

8 kommentarer:

  1. Ihh... sikke dog et spændende projekt du skal i gang med.

    Meget kreativt fundet på, den nevø kan vist kun være glad for sin tante/moster.

    Men 600 firkanter......pyha :-))

    kh Jane

    SvarSlet
  2. Du er for sej og for sjov. Sikke et kæmpe projekt - måske havde elghovedet alligevel været lettere ;O)

    SvarSlet
  3. God hæklelyst - du springer bestemt ikke over, hvor gærdet er lavest ;-)

    Glæder mig til at se resultatet.

    SvarSlet
  4. Jeg vil ogsaa have en moster som dig.

    SvarSlet
  5. Jamen så må du da bare komme igang :-)
    God fornøjelse!

    SvarSlet
  6. Fantastisk! Jeg spillede også selv meget Zelda som barn - godt nok ikke i 8 bit (nej, jeg ved heller ikke præcist hvad det betyder, men det er vel noget med computerkraften...). Og jeg er enig med Lin - du må også gerne være min moster/faster ;)

    SvarSlet
  7. Tak skal I have.
    Jeg har altså ikke lige tid til flere nevøcer lige nu. Beklager, eller sådan noget.
    Pyha, som det her år kommer til at gå med mærkelige projekter! Men sjove er de da...

    SvarSlet
  8. Birgitte - forresten. Legend of Zelda styrer... Fantastisk spil!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails