lørdag den 2. februar 2019

Minecraft!

Sweateren BLEV færdig, og jeg fik hæftet ender og strammet op på bagsiden, syet den sammen og strikket halskant inden det blev februar.
Zombien ser lidt radioaktiv ud, men ellers synes jeg det er blevet helt perfekt.

The sweater is done, and I sewed in the ends, tighten the picture on the purl side, sewed it together and knit the neck before February started.
The zombie looks slightly radioactive, but otherwise I think it's perfect!
Som sædvanligt brugte jeg denne hjemmeside til at lave et strikkemønster fra et billede. Det gør virkelig alting meget nemmere, selv om man stadig skal se sig for og tænke. Man uploader bare billedet og får et diagram!
Sweateren er dejligt lang og har virkelig lange ærmer. Den er strikket på pind 3,5 i wollmeise DK og vejer ialt 635 gram. Jeg brugte maskeantal og sådan fra en anden opskrift.

As usual, I used this webpage for making a chart from a picture. It really makes everything so much easier, although you still have too check everything carefully and think. Just upload the picture and get the chart!
The sweater is nice and long, and the sleeves are really long. I used 3.5 mm needles and wollmeise DK, and the sweater weighs 635 grams. I found the stitch number and measurements from another pattern.
Han tog den på med det samme! Han var faktisk temmelig tilfreds med sin nye sweater, og nu håber jeg så, at han ikke vokser ud af den lige med det samme. Han er allerede højere end mig, det lille pus, og han er vist ikke færdig med at vokse!
Som næste i rækken har hans storebror valgt hvad han gerne vil have. Så det må jeg hjem og arbejde på.....

He put it on right away! He seemed really happy with his new sweater, so now I just hope he won't grow out of it right away. He is taller than me already, this little cute toddler, and I'm afraid he is not done growing yet!
The next in line is his big brother who chose a pattern. So I guess I'll have to go home and start working on that......

11 kommentarer:

  1. Den er godt nok blevet flot.
    Glæder mig til at se hvad Ulrik har fundet på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Uh - han kiggede pænt i mine medbragte bøger og bestemte sig for en kombination af 2 opskrifter. Men det bliver vist ikke noget problem....

      Slet
  2. Den er også blevet flot.

    SvarSlet
  3. Den er blevet meget flot.Hvad med strømperne?Ca 2 par i måneden!Jeg har strikket 3 par i januar-måned.Det er på pinde 5,så det går rimeligt hurtigt.Jeg køber mit sokkegarn gennem adlibris.com.Det er kun i Norge og Sverige at man kan købe gennem dem.Deres eget sokkegarn er fra Tyrkiet og hedder Adlibris Create. Efter vask bliver det meget blødt.Det tykke garn på p.5 hedder adlibris socki.Et par sokker koster ca 30 svenske kroner.Jeg er nu ved at strikke alpacka sokker.Det er også købt hos adlibris.Det er meget blødt og lækkert og samtidigt noget dyrere end almindeligt uldsokkegarn.Det har dog en større varmeeffekt (3-5x)end almindeligt uld-så det er måske en mulighed for din familie i USA hvor det er meget koldt.Det er Dale Alpaca Forte kombineret med Du Store Alpacka Sterk (flere farvemuligheder).Det er anbefalet at strikke på pinde 3,5,men jeg syntes at det bliver bedre på p.3,25.Du store alpacka har nu også udgivet Alpacka Big Sterk som strikkes på p.5,0.Der findes også mini sterk på p.2,5-3,hvilket jeg endnu ikke har prøvet.Det er endnu ikke kommet til Danmark,så derfor køber jeg det i Sverige.Det er maskinvaskbart alpaca.Da du arbejder i Sverige kan du bestille til sygehusets adresse.
    m.v.h. Brit

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et godt tip! Jeg har købt et par bøger fra adlibris, men ikke garn. Sejt, at du har strikket 3 par strømper allerede! Jeg strikker ikke præcis kronologisk 1 strømpe per uge. Nogle par bliver færdige på 1-2 dage, andre tager en måned. Men i løbet af året bliver det 2 par pr. måned.

      Slet
  4. Ovenstående var lidt kluntet skrevet.Det er kun Du Store Alpacka Big Sterk der ikke kan købes i Danmark.
    Brit

    SvarSlet
  5. Flot trøje din nevø har fået.

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt forstå, at det var en glad modtager. Du kan sagtens klappe dig selv på skulderen, - det er et flot arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg havde godt nok lige et døgns tid, hvor jeg virkelig hadede den, men så kom jeg så langt at jeg kunne se slutningen på den.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails