søndag den 6. oktober 2013

Stædighed og/eller perfektionisme / Stubbornnes and/or perfection

I aftes var mine to mindste nevøer på besøg. 8 og 14 år. Enormt hyggeligt! Blusen til min ældste niece fik syet siderne sammen, og jeg forsøgte at få den mindste til at tage "vesten" på, så hun kunne få et billede og en ide om hvordan det så ud.
Han nægtede. Fuldstændigt. Gik med til et billede, hvor han holdt den foran sig, hvorefter det blev slettet, fordi det åbenbart var så giga-pinligt. Derfor får I altså heller ikke at se, at jeg rent faktisk var færdig med forstykke og ryg.
Da de skulle sove, slog jeg op til det første ærme og blev meget forbavset. For det mønster, der stod på ærmet, havde da ikke været det, jeg strikkede på bærestykket? Designeren havde vel ikke skiftet mønster midt i blusen?
Det havde godt nok været mærkeligt, at mit bærestykke ikke rigtig lignede det i opskriften, men jeg tænkte, det nok var pga. min strikkefasthed som var helt i hegnet.
Nu fandt jeg så ud af hvorfor..... ARGH!
Som I kan se, er bærestykkerne pillet op. Jeg VIL have den rigtig! Om det så skyldes det ene eller det andet karaktertræk er jeg ikke helt sikker på.... Nok mest det første!

Yesterday my 2 youngest nephews who are 8 and 14 were visiting. We had such a great time! The sweater for my oldest niece had the side-seams done, and I really tried having the youngest wearing the "vest" so that she could get a picture and an idea of how it looked.
He refused. Blankly. Finally had a picture taken where he held it in front of him, and afterwards I had to erase it, since it apparently was extraordinarily embarrassing. That's why I don't have a photo to show you how I actually had done both the front and back all the way.
When my guests went to sleep, I cast on for the first sleeve and really got a surprise. The pattern instruction for the sleeves was so different from what I had been knitting on the yoke! Could the designer have changed the pattern in the middle of the sweater?
It was weird, how my yoke-pattern didn't really look like the one in the book, but I thought the explanation was my gauge, which is totally way off.
So now I figured out why....... ARGH!
As you can see, the yoke is unravelled. I WANT IT RIGHT! Whether this is due to one or the other part of my character as described in the head line is blowing in the wind. I guess it's mostly the first!

4 kommentarer:

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails