fredag den 13. juli 2018

Juni + juli / June + July

Jeg har læst 2 bøger til. De må gælde for juni og juli, og de er da også begge to læst i løbet af begge måneder.
Den første læste jeg i USA. Min nevøs bog som skulle være ret spændende (det er den også!) - den første bog i en serie af Harry Potter lignende bøger. Skrevet af Ted Sanders, og jeg tror ikke de er kommet på dansk endnu. Men mon ikke de gør?
Jeg læste halvdelen af bogen i juni på 2 dage, resten i juli. Den er god, men det vil tage ret lang tid at forklare hvad den handler om. Tænk magi og kampen mellem det gode og det onde. Og så er der flere bøger i serien!

I read another 2 books. These are for June and July, and I read both of them over both months.
The first book was one I read while in the US. My nephews book which I was told was good (it is!) - the first in a serie of Harry Potter like books. Written by Ted Sanders, and not translated to Danish yet. I do think they will be translated some time!
I read half of the book over 2 days in June, the rest in July. It is really good, but it will take too long explaining what it's about. Think magic and the fight between good and evil. There are several books in this serie!
Den anden bog startede jeg på for flere måneder siden, men nu er jeg færdig! Den ret berømte "Maus" om 2. Verdenskrig, hvor jøderne er tegnet som mus og nazisterne som katte.
Den er forfatterens fars egen historie om hans liv i koncentrationslejr under krigen og den er bare god. Selv om det er en tegneserie, skal man lige have tid til at fordøje handlingen. Også, selv om man vidste det hele i forvejen!
Og nu tror jeg så på en eller anden måde, at jeg skal i gang med noget mere fornøjeligt. Hvilket jeg også er. Mere om det i morgen.

The second book was one I started several months ago, but now I'm done! The famous book "Maus" about the World War II, with the Jews drawn as mice and the nazis as cats.
It is the story about the writer's dads live in the concentration camps during the war, and it is really great. Although it's a cartoon, you need time to swallow what it's about. Even though you heard about most of it beforehand!
And by now, I do somehow think I need to read something a bit more fun. Which I did start. More about that tomorrow.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails