fredag den 5. juni 2020

Den første uge / The first week

Den første uge på arbejde er næsten overstået. I modsætning til Danmark har Sverige ikke nogle ekstra fridage denne uge, så det var bare at sætte i gang. Det har været så hyggeligt at se kollegerne igen og have kontakt med patienterne igen. Jeg elsker jo mit arbejde!
Det var ekstra fedt at tage en (ny) antistoftest og se, at den var blevet positiv! Al den bekymring der var før. Det er virkelig dejligt at det bare er overstået!!!!!!!!!
Til gengæld har jeg faktisk købt håndsprit. Helt skørt, men det har jeg. Jeg vil ikke slæbe noget med på fingrene til andre - selv om jeg jo faktisk ikke havde smittet nogen. (Så det er jo dobbelt skørt.)

The first week at work is almost done. While Denmark had some extra days off this week, Sweden didn't, so I just went ahead and started working as usual. I just loved seeing my colleagues again and getting in touch with the patients. I do love my work, you know!
It was extra great to take a(nother) antibody-test and seeing how it was positive! All the worry there was before. It is so nice that I'm over it!!!!!!!!
Then I actually went and bought disinfection for my bag. Totally crazy, but I did. I don't want to carry stuff around to others on my fingers - although I didn't give the virus to others. (Double crazy, really.)
Der skrives meget om Sverige og coronavirus. Min oplevelse er godt nok at der gøres en hel del for at undgå smitte. Også selvom samfundet er i gang. Til gengæld er det ikke mange som bliver testet. Jeg håber, de snart kommer i gang!
Jeg har stadig ikke haft en patient med coronavirus på arbejde. Skulle jeg få en, vil jeg iklæde mig samme mundering som den lille pingvin OG være glad for at jeg har haft det.
Nu er det snart weekend. Glæder mig. Denne her uge føltes lidt lang. Det hjælper ikke at togene kun kører en gang i timen når jeg skal hjem og at man skal skifte i Malmö. 2 gange denne uge er jeg først kommet med det næste tog, og det er bare SÅ surt at stå der og vente en hel time! Næste uge bliver der 20 minutters drift igen, hvilket jeg glæder mig virkelig meget til!

A lot is written about Sweden and coronavirus. My experience is that they do quite a lot to prevent infection. Even though society is up and running. But on the down-side, not many people get tested. I do hope they start that bit soon!
I still haven't had a patient with coronavirus at work. If I get one, I will dress up like the little penguin here AND be happy that I did have the virus.
So now it's almost weekend. Can't wait. This week felt so long. It doesn't help that the trains to Denmark only runs once an hour when I'm going home, and that I have to change in Malmö. Twice this week I've missed my train and had to take the next, and it just SUCKS to hang around waiting an entire hour! From next week, they will run every 20 minutes again, which will be great!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails