søndag den 2. juli 2023

Et ærme! / A sleeve!

Mit "glemte" garn er ved at blive til en sweater fra et 10 år gammelt nummer af Kreativ Strik. (Det er også godt at gemme sine blade.) Garnet er for tykt til opskriften, så jeg startede med et ærme. Så har man både ærme og strikkeprøve, nemlig.... Smart, ikke? 
Jeg opdagede ret hurtigt at jeg skulle gå nogle størrelser ned i mønsteret, men så er det faktisk også blevet godt. Det er et sjovt mønster, for det er ikke kun udfordrende. Det er også inddelt i striber, så man føler man når et stykke. Jeg glæder mig til den bliver færdig!

My "forgotten" yarn is becoming a sweater from a 10 year old magazine. (Saving your old magazines is a good idea!) The yarn is too thick for the pattern, so I started with a sleeve. In that way, I get a sleeve and check my gauge at the same time...... Clever, right?
Very quickly I found out that I needed to choose a smaller size, but after that, it turned out really well. The pattern is really fun, because it's not just challenging. It's also divided in stripes, making you feel like you are going somewhere. I can't wait until it's done!

2 kommentarer:

  1. Fed måde at lave strikkeprøver på!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg er ikke så meget for de der strikkeprøver....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails