tirsdag den 14. april 2020

10

Næste par strømper er færdige. De tog 8 dage at strikke, hvilket vel er helt ok, især når man føler det går for langsomt. Det er "Embossed leaves", som jeg faktisk har strikket før. Et par gange. Det er et ret fint mønster! De er strikket i sådan noget fint, lyserødt garn, Heritage hand painted sock yarn fra Cascade. Jeg tror ikke man kan købe det lige nu, så det var heldigt jeg havde det i lageret! Nogle gange trænger man bare til lyserød.....

The next pair of socks are done. They took 8 days, which is quite okay, especially since it felt like it was very slow! I used "Embossed leaves", which I actually made before. A few times. The pattern is so pretty! They are made with very beautiful, pink yarn, Heritage hand painted sock yarn from Cascade. I don't think it's for sale anywhere right now, so I felt happy it was in my stash! Some times you just need pink......
Sidste gang jeg strikkede dem, lærte jeg mønsteret udenad. Jeg troede faktisk også jeg havde rimeligt styr på det denne gang.
Men sådan så det ud efter en påskedag med snak og hygge på terrassen. Der var ikke så meget andet at gøre end at pille op. Og samle masker op. I hulmønster! Jeg var SÅ træt af mig selv!

Last time I knit them, I learned the pattern by heart. So I actually felt like I had it working quite well this time as well.
But this is what it looked like after Easter Sunday, spending a nice day talking outside. Nothing to do but unravel. And picking up the stitches. In lace! I was SO annoyed with myself!
Nå. Men færdige blev de. Forbløffende hurtigt, synes jeg! De er til min nevøs kone og allerede temmelig forsinkede. Jeg håber, hun kan lide dem!
De er som sædvanlig strikket på pind 2,5 og vejer 65 gram.

Well. But they did get done. Very fast, actually! They are for my nephews wife and quite delayed already. I do hope she will like them!
As usual, they are made on 2.5 mm needles. They weigh 65 grams.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails