søndag den 1. november 2020

25

Min nevø fylder 29 i dag. Som altid skal han jo have fødselsdagsstrømper! Denne gang bliver han muligvis en lille smule skuffet. Forrige weekend strikkede jeg nemlig på dem i toget, og han sagde "Det er ikke mine, vel? Jeg skal jo ikke se dem før jeg får dem! Det skal være en overraskelse!"
Nu er jeg ikke sikker på at han aldrig har set dem før han får dem, men i det mindste har han ikke set dem med lodrette striber...... Så må vi se, om han køber det argument!

My nephew turns 29 today. As always, he is having birthday socks! This time, he might be a bit disappointed. 2 weeks ago, I knit on these on the train, and he said "Those aren't mine, right? I'm not supposed to see them before I get them! It's supposed to be a surprise!"
I'm not quite sure that he never saw his socks before he got them, but at least he hasn't seen these with vertical stripes...... Let's see if he accepts that explanation! 
Lige de her strømper har været uventet besværlige at lave. Jeg fulgte ellers mønsteret, som er fra et "Strik Sokker" tillæg til Hendes Verden i uge 39. Altså - bortset fra at jeg brugte tyndere garn. 
Hælen måtte jeg lave om MANGE GANGE og det var bøvlet med de lodrette striber i starten. 
Måske bliver han mere glad når han hører hvor meget jeg har arbejdet for dem? 
Jeg havde valgt det multifarvede garn først. Stribefarverne er ret diskrete, men jeg synes det er flot. De vejer 80 gram, og er strikket på pind 2,5.

This pair of socks have been unexpectedly difficult to make. I did follow the pattern, which is from a small sock booklet coming with a magazine. Well - I just used thinner yarn. 
I had to redo the heel MANY TIMES and it was difficult making the vertical stripes in the beginning. 
Maybe he will like them more when he hears how much I worked for them?
I picked the multi-colored yarn first. The stripe-color is kind of discreet, but I do think it looks good. They weigh 80 grams, and I used size 2.5 mm needles. 

2 kommentarer:

  1. De er altså blevet vildt fede

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! De blev en smule kortere af de der hæklede lodrette striber....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails