torsdag den 26. november 2020

Pigede / Girly

Min kollega skal meget snart have barn. Hun ved ikke hvad det bliver, men derfor ville jeg da strikke lidt alligevel. Jeg elsker de der babybukser fra "Babystrik på pinde 3". De er nemme og sidder godt, og så ser det bare fint ud med kombinationen af Zauberball og ensfarvet. 
Denne gang tænkte jeg, at en sådan orange-brun Zauberball og noget orange strømpegarn ville gå til både drenge og piger. Men så kom jeg jo lige til at tage noget Arwetta som var mere laksefarvet end orange. Så nu ville jeg altså ikke selv proppe en lille dreng i dem. Så skal jeg håbe på at hun får en pige? Jeg ved det ikke. Må vel strikke noget andet hvis det bliver en dreng. Måske en fin lille vest?
Ihvertfald - bukser strikket på pind 2,5 og 3. Arwetta og Zauberball. De vejer 75 gram, og det er stadig ikke sidste gang jeg strikker de her bukser......

My colleague is having a baby very soon. She does not know what it will be, but I still want to knit something. I love the baby pants from "Babystrik på pinde 3". They are easily knit and have a nice fit, and I just love the combination of Zauberball and unicolor. 
This time, I though that an orange-brown Zauberball with some orange sock yarn would be great for both a boy and a girl. But then I picked a skein of Arwetta that was a bit more salmon than orange. And I really wouldn't want to stuff a boy in these pants. So maybe I'll hope for a girl? I don't know. I guess I'll be making something else if it's a boy. Maybe a nice little vest?
Anyway - pants knit on size 2.5 and 3 mm needles. Arwetta and Zauberball. They weigh 75 grams, and it's still not the last time I'll be making these pants......

2 kommentarer:

  1. Du har ret, det er en super model, jeg har også strikket den flere gange.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails