søndag den 13. december 2020

Hygge

I går forlod jeg lige Amager for at tage til Haslev og julehygge. Det var en rigtig dejlig dag! 
Min nevøs hæklede rensdyr/hjort var ekstra fin i anledning af julen.

Yesterday, I left Amager for some hours to go to Haslev. We had a nice day of Christmas hygge!
My nephews crocheted reindeer/deer was extra pretty because of Christmas.
Vi skulle pynte nybagte småkager. Det var ret hyggeligt! Den store på 6 og hendes mor var ret gode til at pynte fint. Hende på 3 brugte mest tid på at mærke om glasuren var tør eller skrabe det op som var faldet ved siden af, så hun kunne spise det. 
Det var så også hende, som midt om natten havde været lysvågen og brugt et par timer på at tjekke sin mors ører for hår. For tænk, om hun var ved at blive nisse? Jeg grinede SÅ meget og var yderst taknemmelig for at det ikke var mig. Det nærmer sig tortur at have en 3-årig til at pille sig i ørerne når man bare gerne vil sove!

We were decorating cookies. It was so nice! The 6-year old and her mom were good at decorating very pretty. The 3-year old mostly spent her time feeling if the icing was dry or scraping up what fell beside the cookies and eating it. 
It was the very same child who, in the middle of the night, had been wide awake and spend a few hours checking her mother's ears for hair. What if she was becoming an elf? (This years TV advent calendar is about a boy turning into an elf.) I laughed SO hard and was very thankful that it wasn't me. It's close to torture having a 3-year old tickling you ears when you just want to sleep!
JEG pyntede også et par kager. Under protester fra børnene. Måske er der en god grund til at det her ikke plejer at være noget jeg gør så meget?
Under alle omstændigheder en dejlig dag, og jeg kom også lidt længere på ærmet OG jeg fik startet på det næste par fødselsdagsstrømper. Tror jeg når det hele, faktisk. 

I also decorated a few cookies myself. While the kids were protesting. Maybe there is a reason why this is not something I usually do?
Anyway - it was a lovely day, and I got a bit further on the sleeve AND I started the next pair of birthday socks. I do think I'll get around doing everything, actually. 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails