tirsdag den 9. marts 2021

Så farvede jeg videre / So I dyed some more

Min garnfarvning i ovn blev ikke helt som jeg håbede. Der var ret meget hvidt tilbage på garnet, og niecen var ikke helt tilfreds. 
Så søndag, ind imellem alt muligt andet, farvede jeg garn i gryde. 
Det er ret hyggeligt og nemt, for det passer jo faktisk bare sig selv! Det sværeste er at komme nogenlunde samme mængde farve i gryden, men på den anden side - charmen med håndfarvet garn er jo lige præcis at det varierer lidt i farven! Jeg farvede også mohair som hun skal bruge. Fundet i skabet. Købt engang for 30-40 år siden.
Hvordan det blev? Ja, det skal I få lov at se i morgen. Spændende, hva'?

My dyeing yarn in the oven didn't quite go as planned. There was a lot of white spots left on the yarn, and my niece was not quite happy. 
So Sunday, in between doing lots of other stuff, I dyed yarn in a pot. 
It's quite nice and easy, because it's just taking care of itself! The hardest thing is using about the same amount of dye and water in the pot every time, but on the other hand - the charm of hand dyed yarn is that the color can be a bit variegated! I also dyed mohair that she needs. Found in my closet. Bought some time about 30-40 years ago. 
How it turned out? Well - you'll see tomorrow! Exciting, hu?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails