tirsdag den 28. maj 2024

Leaf top

Min top blev færdig med kun en lille smule garn tilovers. Så lidt, faktisk, at jeg ikke tror der var nok til en runde mere, så det var jo alt i alt perfekt! Den endte med at blive lige så stor som den blå top jeg målte den på. Uden at jeg havde brug for at bruge noget af det garn jeg havde fundet til kanter hvis det gik helt galt! 
Jeg kan godt lide at måle projekter på ting hvor jeg ved at størrelsen er rigtig. Jeg synes det er svært at måle, faktisk, men det er meget lettere at sammenligne!

My top got done with just a little bit of yarn over. Such a small length that I actually do think it wouldn't have been enough for another round, so altogether it was perfect! It ended up being the same size as the blue top I used for measuring. Without me having to use any of the yarn that I found for edges it there was too little!
I do prefer measuring projects on things that I already know fits me. I do think measuring knitted stuff is hard, actually, but comparing is much easier!
Her er toppen på - jeg er SÅ glad for den! Den passer rigtig fint og jeg elsker farverne! Det eneste problem er at jeg ikke kan blive enig med mig selv om hvorvidt hullerne i mønsteret er så store at jeg skal have en top under. Nu har jeg haft den på uden en top under - uden for mange mærkelige blikke - men jeg må se hvad jeg vælger næste gang. 
Denne her top begyndte jo med 10 bittesmå nøgler garn i bomuld, viscose og hør. Jeg har tidligere strikket noget til mig selv i det garn, men der havde jeg 12 nøgler, og denne gang var der altså bare 10! Jeg valgte Leaf top. Udelukkende på grund af hvor mange meter jeg skulle bruge. Toppen er strikket på pind 5,5, og der var jo på en måde nok. Men den vejede 305 gram, hvilket svarer til 12 nøgler, så hvis ikke nogen havde været generøse med nøglernes vægt havde der ikke været nok. 
Glad er jeg i hvert fald!

So here I am with the top - I'm SO happy with this! It fits really well and I love the colors! The only problem is for me to decide whether the holes in the pattern are so big that I have to wear a tank top underneath. So now I've worn it without anything under it - and didn't get too many weird stares - but I'll have to decide what to choose next time. 
This top started with 10 tiny skeins of yarn made with cotton, viscose and flax fibres. I knit something to myself in this yarn some years back, but then I had 12 skeins, and this time only 10!
I chose Leaf top. Only because of the yardage. The top is made on 5.5 mm needles, and in some way I had enough yarn. But the top weighs 305 grams, which equals 12 skeins, so if not for the fact that someone has been very generous with the skeins, I wouldn't have had enough. 
Bottom line is that I'm very happy!

4 kommentarer:

  1. Den er blevet fin, du har fortjent dit Yarn Chicken badge nu. Og jeg synes fint du kan have dem på uden ekstra top under.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg kan godt lide uden noget under.

      Slet
  2. Den kan sagtens bruges uden noget under. Den er rigtig fin.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails