tirsdag den 27. april 2010

En vild idé!

For godt 1½ uge siden fik jeg min første pakke byttegarn. 6 nøgler i 6 forskellige, ret heftige farver...
Jeg indrømmer blankt - jeg har kløet mig temmelig meget i nakken over det garn og de farver! Gul, koral-rød, mørkeblå, mørk-lilla, lys grøn og mørk grøn. I ligelig fordeling.
Hvordan bliver sådan noget til et sjal?
Jeg tænkte hist og pist, men så pludselig en dag kiggede jeg på garn.dk (bare for at se, om jeg evt. var gået glip af nogle gode tilbud!)
Dér så jeg denne her.
Vupti - så var idéen lige i skabet!
Så sjalet bliver lutter små, hæklede blomster med 6 blade, hæklet sammen i hvert blad.
Det er meningen, at der skal være så forskellige farver tæt på hinanden som muligt, men nu fik jeg lige vundet det røde garn op først.....
Garn-nøglet har jeg vundet op på en pind. En metode, jeg havde fundet et sted på nettet, og det fungerer faktisk meget fint....

6 kommentarer:

  1. Jeg er fuld af berunding for at du kaster dig ud i noget med så mange ender som skal hæftes :-)

    SvarSlet
  2. Hvor bliver den fin... og farverne kunne da ikke være bedre til dette design ☺

    SvarSlet
  3. ser dejligt ud, vidunderlige farver. men, du skulle nu hækle sammen undervejs og også hækle enderne ind efterhånden = kun nogle meget få ender at hæfte til sidst og sjalet/ponchoen er færdig når den er færdig.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Super farver, det skal nok blive fint!
    Vinde garn op på en pind ?????????

    SvarSlet
  5. Super farver, det skal nok blive fint!
    Vinde garn op på en pind ???????

    SvarSlet
  6. Mange tak skal I have!
    Jeg hækler blomsterne sammen efterhånden. På billedet er dog kun 1 gul og 1 "rød" hæklet sammen, da de røde skal hækles i andre steder efterhånden, så farverne ikke "klumper".
    Det dér med at hækle ender ind kan jeg ikke helt gennemskue i en blomst, så det bliver nok på den gammeldags måde. Men hvis jeg tager det lidt af gangen, så går det nok....
    Vinde garn på en pind?
    Du kan se det lige her:
    http://www.paapinden.dk/strikkeguide/at-vinde-et-garnnoegle.php

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails