lørdag den 1. maj 2010

Lettere end luft!

Mit "Flower Power" sjal vokser lige så stille. Jeg er nu nået så langt, at det begynder at ligne et eller andet, der måske nok kunne give en idé om hvordan det engang skal se ud!
Langsomt går det.
Garnet er så tyndt, så tyndt. Lidt besværligt at hækle med, men jeg har gode forventninger til resultatet!
Halvdelen af blomsterne har fået hæftet ender - jeg regner med, at opgaven ikke bliver uoverskuelig hvis den løses lidt ad gangen.
Fordi garnet er så tyndt, kan man næsten ikke se noget svind i de små garnnøgler. Foreløbig vejer det tæt på det halve af ingenting, og jeg regner med, at det bliver et meget, meget let sjal. Sådan et, der lige kan blæses væk af et vindpust eller noget. Hvis det bliver "rigtig" tungt, kommer det måske til at veje mellem 50 og 100 gram. Men så skal det også laves enormt stort!
Iøvrigt sidder jeg og får alle mulige idéer til muligheder med de her hæklede blomster. Hvad med f.eks. en lille pigespencer, hvor skørtet er hæklet af blomster i alle tænklige farver? Med en ensfarvet overdel? Jeg tror helt sikkert, det ville være sødt....
Mon ikke I kommer til at se mere til blomster her på bloggen? Der burde være et muligt offer for en prøve-spencer i omgangskredsen i løbet af det næste halve år!

4 kommentarer:

  1. Det ser rigtig sommer-lækkert ud :o)

    SvarSlet
  2. Det bliver da SUPERGODT!!!
    Jeg kunne også nemt se en sofapude :-)

    SvarSlet
  3. Smukke blomster og dejlige farver .
    Det bliver lækkert til en sommeraften

    SvarSlet
  4. Tak skal I have. Ja, jeg tror også, det bliver et godt sommersjal!
    Men det er da uhyggeligt, som "man" liiiiige skal have en blomst mere på...
    Johanne - sofapuder er da også en mulighed. Sammen med grydelapper, elefant-dækkener og hagesmække. Listen er uendelig! (Især vil det være et godt mønster ovenpå et stykke ensfarvet stof)

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails