fredag den 11. februar 2011

Nevøer / nephews

Torsdagen bød på et par hyggelige ting med nogle af de store nevøer.
Ham, der skal have trøjen, kom forbi for at blive målt. Altså. Og spise pizza - og til overflod banke mig i Mariokart på Gamecube, indtil han galant tilbød at vi kunne køre i samme bil og nøjes med at tæske de andre. (Han har altid været en gentleman!)
"Super Mario" - ja, du undrer dig måske?
Jeg elsker Super Mario spil, og har gjort mit bedste for at hjernevaske samtlige børn jeg er stødt på i mit liv. Det er noget så sjovt og ikke-voldeligt på en ekstremt voldelig måde.

Thursday came with a few smiles caused by my bigger nephews.
The nephew having the sweater came by to get his arms measured. And eat pizza. And beat me in Mariokart for gamecube. Until he kindly suggested that we could share a car and beat the other contestants. (He was always the gentleman!)
Super Mario? Maybe that makes you wonder?
I just love Super Mario games, and always did my very best to brainwash all children I have happened to meet. It is so funny and non-violent in a very violent way.

Hans fætter havde også fået mig til at smile - jeg havde flere gange sagt at han skulle overveje, hvad jeg skal strikke til ham, og i går sendte han så en mail med billed-forslag til mønster.
F.eks. det viste billede til forstykket.
Er det lige kreativt?
Jeg har aldrig set noget lignende, så selvfølgelig skal han have sådan en sweater, hvis det kan strikkes!
P.S. Hvis du ikke har gættet det - så er han i matematik-nørd-fasen.

His cousin also made me smile. I told him several times that he has to think about what his sweater should be like, and yesterday he send me a mail with suggestions in pictures.
The front should be like the picture.
Well - if that isn't creativity!
I surely never saw anything like that, so naturally he is going to have is sweater.
If it could possibly be changed into a chart, that is!
P.S. In case you didn't guess - he is in a very mathematical nerdy phase right now....

7 kommentarer:

  1. Selvfølgelig kan det strikkes, men måske bliver det nemmere at brodere alle tegnene med maskesting på det færdige forstykke.

    Jeg er sikker på, du kan finde et program på nettet, der kan lave det fine mønster om til masker, ellers findes der i hvert fald et broderiprogram her: http://www.iktsoft.net/kgchart-en/kgchart/download/

    Hvis du bruger det, skal du bare være opmærksom på, at masker er bredere end de er høje, men hvis billedet strækkes lidt i højden inden transformering, vil det sikkert virke fint :)

    Jeg er spændt på det færdige resultat

    SvarSlet
  2. Alt kan strikkes. Ih, naar jeg laeser om hvordan du er som tante siger jeg heldige nevoer og niecer. Du er jo TANTEN. Laaner de dig ud?????

    SvarSlet
  3. Jamen i er da heldige med hinanden, for det er også et par skønne nevøer, du har der. Jeg glæder mig nu også til at se stjernetrøjen, selvom jeg tolker hans matematiske tegn lidt anderledes end Pernille.
    Min mand og datter har også haft stor fornøjelse af Mario Kart, min mand anskaffede sig en DS for de kan spille mod hinanden. Specielt bliver det brugt på rejser. Hjemme spiller de mest på Wii'en.

    SvarSlet
  4. Hold da op en iderig nevø - det kan en gammel matematiklærer li` at se ;o)
    God fornøjelse og god weekend

    SvarSlet
  5. Du HAR altså også været lidt mere end almindelig heldig med de nevøer :-)
    Og selvfølgelig kan det strikkes - hvis ikke du kan, så ved jeg ikke hvem der skulle kunne!!!

    SvarSlet
  6. Glæder mig til at se det færdige resultat, bliver det ultimative strik til en matematiknørd. Og nørd er på ingen måde negativt ment! Min fysiknørdede søns yndlingsbluse har det periodiske system på brystet, dog ikke strikket, men det havde han helt sikkert gerne haft.

    SvarSlet
  7. Pernille - med lidt justering går det såmænd nok. Jeg har allerede planer! Tak for siden, iøvrigt. Jeg har også en anden: http://www.microrevolt.org/knitPro/
    Kan anbefales også...

    Lin - jeg ved det ikke helt. Mine venners børn vil nok påstå, at jeg lånes ud....

    Lisbeth - jeg er en knold til Mariokart på Wii! Dét med et rigtig rat og mig holder ikke... Men Nintendo DS? Der er jeg klart med!

    Kirsten - når jeg er færdig må du låne mønsteret!

    Johanne - jeg bytter dem aldrig væk... De er så seje og sjove, at det næsten ikke er til at forstå!

    Kirsten - det periodiske system? Genial idé!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails