fredag den 12. oktober 2018

22

Den næste nevø har snart fødselsdag, og hans strømper er færdige! (Faktisk mere end 2 uger for tidligt! Er meget stolt af mig selv.....)
Denne gang er de i mønster, og så alligevel ikke. Ikke sådan et officielt mønster, men jeg læste dette her, og tænkte, at det var da sandelig nogle pæne strømper. Dem kunne jeg vel nok lige lave.....
Så jeg slog 72 masker op og strikkede 6 ret, 6 vrang. Jeg strikkede 25 pinde inden jeg skiftede masker. Det virkede meget passende.

The next nephew's birthday is approaching, and his socks are done! (Actually, I'm more than 2 weeks early! Am very proud of myself.....)
This time, they are with a pattern, and then really not. Not an official pattern, at least, but I read this post and thought, that those were nice socks that I might as well make......
Then I cast on 72 stitches and did knit 6, purl 6. I made 25 rounds before changing the pattern. Seemed like it fit.
Garnet er Opal. Fint stribet! Det er så også cirka det sidste hele nøgle strømpegarn jeg havde i herrefarver. (Så det er en god undskyldning for snart at kigge ind på wollmeises hjemmeside, tænker jeg!) Mønsteret er rigtig fint, når strømpen strækkes lidt ud, synes jeg.
Ialt 70 gram garn på pind 2,5 som sædvanligt.

The yarn is Opal. Nicely colored! This was about the last unused skein of sock yarn in male colors in my stash. (Which is a nice excuse to check out the wollmeise webpage soon, I guess!) The pattern looks really nice when the sock is stretched a bit.
They weigh a total of 70 grams and are knitted using size 2.5 mm needles.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails