søndag den 28. oktober 2018

Cakenhagen

I går fik jeg en af de sidste fødselsdagsgaver - en fantastisk tur i Cakenhagen, som er et konditori i Tivoli. De har sådan noget "Afternoon Tea" lignende noget, og der var jeg inviteret ind af min gode veninde.
Hold nu op, for et kagebord! Det lignede virkelig det, man ser i bagedysten, men som jeg ikke rigtig har set ude i den virkelige verden.

Yesterday, I got one of my last birthday presents - a fantastic visit to Cakenhagen, which is a pastry inside Tivoli. They have a kind of "Afternoon Tea" arrangement, and my good friend had invited me there.
Oh my, for a table of cakes! It looked like what you see in the baking contests, but I have never seen this stuff in the real world.
Jamen altså - næsten for fin til at spise! (Ikke, at det skulle stoppe os, altså.)

You know - almost too pretty to eat! (We didn't let that stop os, though.)
Der var også lækre små bidder af forskelligt - en del med lakrids. (Uhm.....)

There were also delicious little bites of different cakes - a few with licorice. (Yum....) 
Jeg endte med denne tallerken. Ikke sådan overfyldt, synes jeg selv, men efter at have spist det her, var jeg totalt kage-mæt. Bare tanken om mere kage var for meget!
Men det var utroligt lækkert, og vi sad længe og drak te og kaffe og strikkede og snakkede. SÅ hyggeligt!

I ended up with a plate like this. I didn't think it was over-filled, but after finishing it, I was totally fed up with cakes. Just thinking about more cake was too much!
But it was so delicious, and we sat there for a long time, drinking tea and coffee, knitting and talking. SUCH a nice day!
Som afskedsgave fik vi sådan en lille fyr. En flødebolle. Helt umulig at tage med i tasken, så jeg fik klemt ham ned.
Men altså - i går aftes til "Den store bagedyst" spiste jeg - en GULEROD!
Aldrig har jeg været så mæt af kage.......

As a goodbye-present, we got this little guy. A cream puff. Impossible to bring in a bag, so I managed to eat him.
But seriously - last night, when watching "Danish Baking Contest" I ate - a CARROT!
I never had this much cake......

2 kommentarer:

  1. Lyder som en skøn eftermiddag, og hellere mæt af kage end mæt af dage ��

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, er du tosset! Meget hellere mæt af kage....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails