søndag den 23. december 2018

Gryffindor vest


Babyvesten til vores fysioterapeuts baby er færdig. Jeg havde tænkt, den skulle have en lomme med et Gryffindor-billeder, men det er der vist ikke plads til. Og farverne viser det vist meget godt alligevel!
Mønsteret er ret elastisk ret/vrang mønster, og den så temmelig kompakt ud inden vask.

The baby vest for our physiotherapist's baby is done. I imagined it with a small pocket with a Gryffindor-picture, but I don't think there is room for that. And the colors show the house really nice without the pocket!
The pattern is very elastic in knit/purl, and it looked kind of compact before washing it.
Efter vask og stræk ligner den mere noget man kan proppe en baby i. Så den vil jeg gerne give væk.
Mønsteret er fra et Dale-garn hæfte. De har altid frygteligt små pinde og utroligt mange masker. Jeg strikkede på pind 2,5 og 3 og slog betydeligt færre masker op. Så måtte jeg improvisere lidt med aflukning undervejs, men det gik jo ret godt.
Garnet har jeg simpelthen totalt glemt hvad hedder. Det er købt hos Tante Grøn, fint strømpegarn, og jeg har brugt ialt 50 gram. Faktisk tog jeg hul på nummer 2 nøgle rødt, for en del af de 50 gram er en lille rulle forstærkningstråd.
Nu håber jeg bare ikke, at barnets mor holder med Slytherin.......

After a wash and a stretch, it looks more like something fit for a baby. So I'll be happy to give it to someone. The pattern was in a Dale-yarn booklet. They always use terribly small needles and an enormous amount of stitches. I used needles size 2.5 and 3 mm and cast on significantly less stitches. I had to improvise when casting off for neck and sleeves, but all went well.
I totally forgot the name of the yarn. I bought it at "Tante Grøn" Cph, it's nice sock yarn and I used a total of 50 grams. I actually started a second skein of red, since part of the 50 grams is a small roll of reinforcement yarn.
So now I just hope the baby's mother is not a Slytherin......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails