søndag den 27. juni 2021

Dejlig sommer / Lovely summer

Mine første ferieuger synger på allersidste vers. Fra i morgen ringer vækkeuret tidligt igen. 
Men de her sidste dage skal nydes! I går startede vi dagen stille og roligt. Min nevø fik lov at hente Anders And i postkassen (SOM jeg har glædet mig til at han skulle gøre det!) og så var der morgenmad på terrassen efter han havde bygget den Lego-figur som han vist ikke lige var i målgruppen til.......

My first weeks of vacation are almost at the end. From tomorrow, my alarm clock will go off early again. But I want the most from these last days! Yesterday, we started slowly. My nephew got to get the new Donald Duck magazine in the postbox (I've been looking so much forward for just that!) and then we had breakfast outside, after he build the Lego from the magazine, although I'm not sure it was meant for his age.....
Bagefter satte vi ny rekord, da vi gik ned til Tårnby station på bare 15 minutter. Jeg havde helt ondt i benene, men vi nåede det og kom lige til tiden til hans søsters dimission fra gymnasiet. Det var virkelig hyggeligt at være med til! 
Det så fedt ud da de kastede deres huer op i luften, og de var forbavsende hurtige til at finde de rigtige huer igen.

Afterwards, we broke the record when we walked to Tårnby station in just 15 minutes. My legs hurt, but we made it and were in time for his sisters graduation from Danish highschool. It was really nice getting to be there!
It looked so cool when they threw their hats in the air, and they were amazingly good at finding the right hats again. 
Bagefter tog familien videre, men jeg tog i Tivoli med min niece fra Aalborg som var i København. Der var jo fodboldkamp som blev vist på storskærm, og det var helt fantastisk både at se alle de rød og hvid klædte mennesker, men også at mærke stemningen da Danmark så vandt. 
Vi var ikke så meget til fodbold, og prøvede lidt ting i stedet, men det var virkelig sjovt at være derinde! Og hyggeligt at have tid med min niece som jeg ikke ser så forfærdeligt ofte. 

Afterwards, the family went on to somewhere else, while I went to Tivoli with my niece from Aalborg, who is visiting Copenhagen. There was a football match shown on a big screen, and it was amazing to see all the red and white dressed people, but also feeling the excitement when Denmark won. 
We are not that much into football, and tried some rides instead, but it was so much fun being there!
And lovely spending time with my niece that I don't get to meet that often. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails