søndag den 22. januar 2023

Første del / First part

Første del af nederdelen er ved at være klar, og nu kan man måske se hvad jeg tænker med min ide! Jeg har strikket hulmønster, og har halveret antallet af masker til det glatstrikkede stykke. Nu er jeg så startet på næste lag hulmønster med lidt færre masker end det første, og så skal de strikkes sammen. Der skal være 3 flæser ialt. 
Og hulmønsteret? Det er det fineste estiske mønster, skam! Det er ret sjovt det her. 

The first part of the skirt is almost done, and by now you can hopefully see how I'm thinking! I've knit the lace part and halved the number of stitches for the stocking stitch part. So now I've started the next layer of lace with a bit fewer stitches than the first one, and then I'll knit them together. 
There will be a total of 3 frills. 
And the lace pattern? It is genuine Estonian lace, actually! This is really fun. 
 

2 kommentarer:

  1. Det er et flot hulmønster - Det lyder som en rigtig god ide med flæserne. Glæder mig til at se dit færdige resultat.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg glæder mig også!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails