torsdag den 26. oktober 2023

25

Årets 25. par strømper er færdige! Denne gang til min nevø som vistnok bliver 32 i år. (Jeg begynder at miste overblikket lidt.....). Han klager altid over at få strømper i mørke farver. Det er de så også delvist i år, men garnet er SÅ lækkert! Det er fra "by Kiilerich" og hedder Tiril Zebra. Købt på Fanø, og faktisk købte jeg kun garn i lige denne farvekombi fra by Kiilerich. Den er så fin!
Nå. Opskriften er fra Filcolana og hedder Thorsminde. Jeg synes det er lidt kedeligt når bagsiden af benet er i glatstrik, så der kom lige mønster bagpå også. De vejer 75 gram og blev mere eller mindre strikket på ferien. Han bliver altid glad for strømper, min nevø, så han kan sikkert også godt lide dem her. 

This years 25th pair of socks is done! This time for my nephew who is turning 32, I think. (I'm beginning to feel a bit lost....) He is always complaining that his socks are made with dark colors. So this year, it's partly true, but the yarn is SO yummy! It's from "by Kiilerich" and is called Tiril Zebra. Bought at Fanø, and actually all skeins I bought from Kiilerich was in this color. It's so pretty!
Well. The pattern is from Filcolana and called Thorsminde. I do think it's a bit boring then the back of the leg is stocking stitch, so I added pattern on the back as well. They weigh 75 grams and were more or less made on my vacation. He is always happy receiving socks, my nephew, so I'm sure he will like these as well. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails