fredag den 5. juli 2024

Ikke magisk / Not magical

Min sommertop er vokset virkelig fint og jeg var nået godt over midten. Sidste gang jeg strikkede den var romberne helt symmetriske, og jeg ved ikke helt hvad jeg havde tænkt denne gang. 
Altså - hvis man strikker efter et diagram og skal finde midten af en top ved at måle i centimeter, så BURDE jeg kunne have sagt mig selv at det ikke gik! Ihvertfald blev det helt asymmetrisk, og jeg kunne ret hurtigt mærke at det kunne jeg ikke leve med. 

My summer top grew really nicely and I was way across the middle. Last time I knit this, the pattern was totally symmetrical and I'm not quite sure how I was thinking this time. 
You know - if you knit using a chart and is going to find the middle of a top by measuring in centimeters, then I OUGHT to be able to figure out it was no good! So it was totally asymmetrical, and I felt immediately that I didn't want it to look like that. 
Så derfor trevlede jeg op forbi halsåbningen, talte pinde i diagrammet, og begyndte på halsen så det ville blive symmetrisk. Det er længe siden jeg strikkede den sidste gang, men MON ikke jeg havde gang i noget af det samme? Jeg tror det!

So that's why I unravelled it past the neck, counted the rows in the chart and started the neck differently to make sure it would be symmetrical. It's several years ago when I made this last time, but I GUESS I was doing something like that back then as well!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails