fredag den 4. november 2011

Doven / Lazy

Nu er jeg så på kongres. Enhver kongres kræver jo et godt strikketøj, ikke?
Sådan at sidde hele dagen og lytte uden noget i hænderne er bare ikke mig......
Derfor er der medbragt garn til at starte på nevøens matematik-trøje. Eftersom jeg er rimeligt dovent anlagt og absolut ikke gad lave strikkeprøve, besluttede jeg mig for, at ærmerne måtte være strikkeprøve. De skal være stort set uden mønster og er derfor perfekt til kongresstrik!
Det gik over stok og sten, indtil jeg fik målt og regnet og opdagede, at jeg havde taget for "langsomt" ud og derfor måtte trevle op og starte et godt stykke nede igen. Suk. Til gengæld var det kun en enkelt session jeg var kommet bagud strikkemæssigt!

So now I'm at the congress. Every congress needs a good knitting, right?
Sitting there all day, just listening with idle hands is just not me....
So I brought yarn for beginning the math-sweater for my nephew. Since I'm rather lazy, I didn't want to make a swatch and decided that the sleeves would do for a swatch. They will be almost without pattern, and therefor perfect for congress-knitting!
I had some rapid progress, until I measured and calculated and found out that my increases were too "slow". So I had to rip it out and start again almost at the beginning. Sigh. On the bright side? It was just a single session of knitting that I'm behind now!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails