tirsdag den 28. februar 2012

Fødselsdagsstrømper / Birthday socks

Det første par strømper i februar er blevet færdige. Også i wollmeise, farven hedder WD wichtelwalzer, og mønsteret er "faceted rib socks" fra "The little box of socks". Nemt og sjovt mønster, der blander farverne godt. Eneste problem er, at de trækker sig sammen på oversiden af foden, men de sidder heldigvis rimeligt på fødderne alligevel.
Jeg har faktisk knækket op til flere knitpicks strømpepinde, str. 2,25 mm. Velnok fordi de er tynde, garnet lidt tykt til de pinde og jeg har strikket stramt. Heldigvis har jeg et godt lager og ikke planer om andet end strømper på pind 2,5.
Ialt er der brugt 120 gram til strømperne, fordi de er tykkere pga. mønsteret. Dermed har jeg strikket 890 gram wollmeise siden nytår. Ved ikke helt, om jeg køber mere allerede ved 1 kg strikket. Nu har jeg jo ligesom taget forskud mindst 1 måned frem i garnkøb.....

The first pair of February socks are finished. Again made from wollmeise, colorway WD wichtelwalzer. The pattern is called "Faceted rib socks" from "The little box of socks". Very easy and fun pattern that mixes the colors well. The only problem is that the pattern makes the socks shorter on the top of the foot compared to the bottom, but they look okay when worn.
I broke more than one knitpicks double-point needles, size 2.25 mm. I guess it is because they are so thin, the yarn is a little thick for this size, and I knitted quite tight. Fortunately, I have plenty and plan to knit wollmeise on 2.5 mm needles from now on.
I used 120 grams of yarn for these socks, since the pattern makes them thicker. And so I've knitted 890 grams of wollmeise since New Year. I'm not quite sure if I will really buy some more when reaching 1 kilo, since I've already bought yarn counting for March.....
Strømperne blev en fødselsdagsgave til niecen, der fyldte 18, og hun fik dem da også på dagen, selv om de lige blev strikket færdige under kaffen (ahem).
De kom straks på og passede glimrende, som I kan se! (Det er hendes bror, der prøver at lave kaninører på strømperne....)
Et sikkert hit.


The socks were a birthday present for my niece turning 18, and she did get them on her birthday, although I was finishing them while drinking coffee....

She put them on right away, and as you see, they fit perfectly! (Her brother is trying to make bunny-ears over the socks.)

Total success.

2 kommentarer:

  1. Fede strømper. Jeg burde finde noget af alt mit Wollmeise frem og få strikket strømper af det.

    SvarSlet
  2. Ja. Jeg gør da mit for at varme op under wollmeise-strikketrangen, ikke?

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails