lørdag den 8. november 2014

Striber / Stripes

Det tykke, grønne garn fra Jorun kom hurtigt på pindene som striber til mørkeblåt, lige så tykt garn i samme kvalitet.
Det er dejligt at se striberne vokse, og det er også dejligt hjernedødt ikke at skulle tænke længere end til glatstrik eller 1 ret, 1 vrang. Så må jeg jo se, hvornår det bliver færdigt.
Det blå-stribede er det garn, der alligevel ikke blev til Daybreak. Nu bliver det istedet til en lille vest efter en anden opskrift end den første. Også dejligt automat-strik, så jeg kan læse artikler!
Jeg trænger bare til noget, der vokser, og som jeg har lyst til at strikke. Ikke, fordi jeg skal. Kun, fordi det er så dejligt at have noget mellem fingrene. Især lige i denne uge, der er travl!

The thick, green yarn from Jorun got started very quickly as stripes in dark blue, just as thick yarn in the same quality.
I love watching the stripes grow, and it's very nice and brainless not to worry about anything but knit 1, purl 1. We'll see, when it will be done.
The blue-striped thing is the yarn that didn't become Daybreak after all. Now it will be a tiny vest with another pattern than the first vest. Also nice and an automatic knit that lets me read articles!
I just need something growing and that I feel like knitting. Not, because I have to. Just because I love working with my hands. Especially this week, which is so very busy!

4 kommentarer:

  1. Kender godt foelelsen. Det er saa dejligt at have noget som fingrene kan arbejde med. At du saa er saa dygtig at du kan laese artikler samtidigt tager jeg hatten af for. Laekkert garn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh - jamen det er så KEDELIGT at læse artikler! Især de der, der er lidt nørdede..... Det er meget hyggeligere når man strikker imens.

      Slet
  2. Du er da bare tjept på pindene... Desværre er det ikke lykkedes for mig at strikke og læse endnu...

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails