tirsdag den 11. november 2014

Chunky


I går tog jeg tidligt hjem fra det møde jeg var til og så tv. Mens jeg strikkede. Det var tiltrængt! Det var også mægtig hyggeligt.
Jeg strikker "Rajas raglan" og det går virkelig over stok og sten. Det er i chunky højlandsuld, som jeg ikke har prøvet at strikke med før. Det er godt smurt ind i spindeolie, så mine fingre bliver ihvertfald dejligt bløde! Den bliver i str. 8 år. Ved endnu ikke helt, hvem den er til. Hvis min mindste nevø kan leve med rigtig uld, så får den lov at varme ham i Michigans kolde vinter.
Nå ja - og de to "modeller"? Det er en lille E. Coli og en Influenza. Er de ikke nuttede?

Yesterday, I went home early from my meeting and watched TV. While I knitted. I needed it! It was also very nice and cozy.
I'm making "Rajas raglan", and it is very quick and easy. It's from chunky wool that I didn't try before. It is covered in spinning oil, so I have got extremely soft fingers! The size is 8 years. I'm not sure who it's for. If my youngest nephew can cope with real wool, it can warm him during the cold Michigan winter.
Oh - and my "models"? It's a baby E. Coli and a baby Flu. Very cute, don't you think?

3 kommentarer:

  1. Uh, som den raglan-ting ser lækker ud. Garnet bliver meget blødere efter vask, så mon ikke nevøen vil modtage med glæde?

    Mit ene lille barnebarn har en "ebola".....

    SvarSlet
    Svar
    1. En 'Ebola'? Det lyder interessant!
      Jeg er glad for at høre at det bliver blødt. Det er meget svært at gætte sig frem til lige nu.....

      Slet
    2. Haha, jeg skrev blødere, - ikke blødt, vel? Nå, men spøg til side, så bruger jeg lidt af det forhadte skyllemiddel til at bløde op på tingene, selvom det nok er bandlyst af uld-entusiaster.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails