søndag den 5. februar 2017

En dag i Aarhus / A day in Aarhus

Efter 4 uger i Israel med en del aftener alene på et værelse, prøver jeg at indhente det sociale her i Danmark. Det er vældig hyggeligt, omend lidt travlt!
I går tog jeg så til Aarhus til koncert. Bortset fra at skiltningen i toget var helt ude af trit med virkeligheden og nåede at vise 3 forskellige slutstationer, var det en yderst fredelig tur. Men jeg var meget glad for rent faktisk at ende i Aarhus!

After 4 weeks in Israel, spending many evenings alone in a room, I'm trying to catch up on being social here in Denmark, which is very nice but a bit busy!
Yesterday, I went to Aarhus for the concert. Apart from the signs in the train being disconnected from reality, showing 3 different end-stations during the ride, it was a very peaceful trip. But I was very happy to end up in Aarhus when the train stopped!
Inden koncerten ville jeg hen og se Garnkisten. Det var bestemt turen værd! Hyggelig butik med lækkert garn, og eftersom jeg ikke når på håndarbejdsmessen, så fik jeg styret min lyst dér med lækkert, håndfarvet strømpegarn, lidt baby-opskrifter (som man jo altid kan bruge!) og - meget vigtigt! - garn OG opskrift til den creme-farvede rullekravesweater som min niece på 14 ønsker sig. Hun godkendte opskrift pr. snapchat, og så var den ged jo ligesom barberet!
Jeg huskede også at købe en "blomst" i uld til min fløjtespillende niece. Det er nu meget rart at handle i en garnbutik som man "kender", selv om jeg ikke havde været der efter Tine tog over!

Before the concert, I wanted to go and check out "Garnkisten" (The yarn chest). Definitely worth the trip! Very nice and cozy shop with beautiful yarn, and since I won't make it to the craft-fair, I filled my heart's desire there with delicious, hand-dyed sock yarn, some baby-patterns (always useful!) and - very important! - yarn AND pattern for the cream-colored turtleneck that my 14 year old niece asked for. She approved the pattern pr. snapchat, and then it didn't take long to buy.
I also remembered to buy a "flower" in wool for my flute-playing niece. It is great shopping in a yarn shop you "know", although it was my first time there after Tine took over!
Jeg fik ikke taget billeder til koncerten. Besluttede mig for at nyde det i stedet. Men det var rigtig flot og festligt! Vejret var knap så festligt - vældigt tåget! Det er sjældent man ser en "regnbue" i tågen, så den får I lige et billede af.....
Der er så hyggeligt i Aarhus. Det skulle bare ligge lidt tættere på!

I didn't take photos during the concert. I decided to enjoy the music instead. But it was really wonderful! The weather was a bit less wonderful - really foggy! It is not a common sight, finding a "rainbow" in the fog, but here it is.....
Aarhus is such a nice city. If only it was located a bit closer!

4 kommentarer:

  1. Med hensyn til beliggenhed synes jeg Århus må blive hvor den er - som nordjyde er der meeeeeeget langt over Storebælt ;)
    Var på AROS sidste lørdag - håber du nåede at se Joana Vasconcelos' værker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, som nordjyde kan jeg godt forstå at du ikke vil flytte Aarhus!
      Jeg var desværre ikke inde på AROS denne gang. Kun garnbutik og koncert.

      Slet
  2. Jeg så dit opslag om koncerten for sent, - ellers var jeg kommet, så vi kunne have sagt hej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville da have været hyggeligt! Det må blive en anden gang, så.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails