lørdag den 21. april 2018

Klompelompe

Ligesom mange andre, tror jeg, er jeg faldet for "Klompelompe" strikkebøgerne. Så de sidste to kom hjem i går. På norsk. (Men det er ikke svært!)
Det er fine mønstre, og en del af dem er på lidt tykkere pinde end pind 3. Jeg håber nemlig på at få sat lidt fart på produktionen hvis jeg kunne gå bare lidt op i pindestørrelse! På den anden side er det SÅ fint, det på tynde pinde, men gisp, hvor kan det gå langsomt.....
Nå. Bortset fra de meget fine modeller, så tænker jeg også at der ser lidt koldt ud i Norge, når de hele tiden skal have så meget uld på.... ;-)

Like so many others, I guess, I've fallen for the "Klompelompe" knitting books. And so the last 2 books landed back home yesterday. In Norwegian. (But it's so close to Danish!)
The patterns are pretty, and a few of them are for slightly bigger needles than 3 mm. I really hope my production would increase if I increased the needle-size a bit! On the other hand, working on smaller needles lead to SUCH pretty results, although it's soooooo slow......
Well. Apart from the very pretty models, I also get to think that Norway looks a bit cold, since they have to wear wool all the time..... ;-)

4 kommentarer:

  1. Jeg falder også for de bøger, - måske også på grund af de sarte farver. Billederne er så fine og lidt gammeldags.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det er nogle virkelig fine billeder og nogle klassiske og langtidsholdbare mønstre. Det er virkelig gennemarbejdet. (Men nu hvor jeg har kigget opskrifterne igennem, er der ikke mange på over pind 3,5. Suk. Men fine er de!)

      Slet
  2. Jeg bor i Norge 😃 Og ja, uldne sokker og hjemmestrikkede sweaters kan man ikke få nok af her 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er herligt, at det er blevet in at strikke igen, og det er virkelig nogle fine mønstre de har. Jeg har ikke rigtig været i Norge om sommeren, så jeg ved ikke så meget om temperaturen, men kan forestille mig, at det ikke nødvendigvis er så varmt....

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails