søndag den 12. juli 2020

En anden bro / Another bridge

I går var jeg en tur på Falster! Nede og se min venindes sommerhus. Jeg er langt fra flittig til at komme derned til hende, men det var SÅ hyggeligt.
Turen frem og tilbage (med en anden veninde som heldigvis har bil!) gik over Farøbroerne. En helt anden bro end dem jeg ellers mest kører over.
Dagen startede virkelig koldt, men efterhånden kom der sol og varme, og på vej hjem kunne vi jo så nyde den fine aftenhimmel.

Yesterday, I went to Falster! I went to see my friends summer house. I'm not that good at going down there, but we had SUCH a nice time.
The road to Falster and back again (with another friend who fortunately has a car!) included the Farø bridges. An entirely different bridge from the ones I normally cross.
The day started really cold, but then sun and warmth arrived, and on the way home we could enjoy the beautiful evening sky. 
Vel hjemme igen lykkedes det mig (trods alle intentioner om det modsatte) at komme temmelig sent i seng, så der omkring midnat kunne jeg se det jeg ellers ikke ser (fordi jeg går i seng, selvfølgelig): nattesommerhimlen som ikke bliver helt mørk i horisonten.
Det var nu meget flot at se, selv om jeg er noget træt i dag. Mine vækkeure nede i stuen (dem med fjer) gik i gang tidligt i morges som sædvanligt. Jeg nænner ikke at lægge tæppe over dem, så det er jo min egen skyld. Og det hjælper mig jo til at komme nogenlunde tidligt i seng ellers......
Så nu vil jeg nyde denne meget fredelige dag. Det er herligt at have en dag om ugen hvor man ikke skal noget! Jeg sætter virkelig pris på det i øjeblikket. God dag derude!

Back home again, I succeeded in (in spite of my planning otherwise) going to bed really late, so around midnight I could see this sight that I normally don't see (because I go to bed, of course): the night summersky which doesn't get entirely dark in the horizon.
It was really beautiful to see, although I'm quite tired today. My alarm clocks downstairs (the ones with feathers) started early this morning as usual. I won't cover them with a blanket, since they might get scared, so it's my own fault. And it does help me get to bed earlier otherwise......
So now I'll enjoy this really peaceful day. It's wonderful having one day a week without any plans! I really do enjoy that at the moment. Have a nice day out there!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails