fredag den 17. juli 2020

En lille smule hulmønster / A tiny bit of lace

Min sommertop er kommet så langt at jeg er startet på hulmønsteret. Man kan jo knap se det.
Ifølge opskriften skulle jeg have strikket cirka 7 cm. I virkeligheden har jeg strikket cirka 9 cm. Det er vist meget heldigt at jeg ikke helt havde tænkt mig at følge opskriften, så jeg kan regulere lidt undervejs.
Den er strikket på pind 3. Hvis jeg skulle have haft strikkefastheden til at passe skulle jeg nok have strikket på pind 2,5, og HVEM gider strikke en sommerbluse på så små pinde? Ikke mig, altså....

My summer top has come so far that I started the lace pattern. You can hardly see it.
According to the pattern, I should have knit about 7 cm's by now. In real life, it's about 9 cm. I guess it's lucky I didn't plan on following the pattern, but adjusting it a bit as I go.
It's made on 3 mm needles. If I wanted the gauge as in the pattern, I should have used size 2.5 mm needles, and WHO would knit a summer top on needles that thin? Not me, you know......

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails