søndag den 15. august 2021

Mere garn / More yarn

Engang i maj måned gik jeg tur i botanisk have i Lund en aften jeg havde vagt. Der var de smukkeste tulipaner! Af en eller anden grund kom det her billede vist aldrig på bloggen, men det kom på Instagram, hvor Susse spurgte, om hun måtte bruge billedet til at farve garn efter? Hun behøvede ikke spørge mere end en gang. Jeg ville endda få det første nøgle garn som tak!

Sometime back in May, I took a walk in the botanical garden in Lund when I was on call one night. I found the most beautiful tulips! For some reason I don't think the photo made it to the blog, but I put it on Instagram, where Susse asked if she could use the photo as inspiration for dyeing yarn? She didn't need to ask more than once. I would even get the first skein as a thank you!
I fredags kom det så med posten. Det er såååååå fint! Der er endda glimmer i garnet, og det er lige i mine yndlingsfarver. 
Lige nu skal det bare være kælegarn og så må vi jo se, hvornår det begynder at tale om hvad det vil blive til.

This Friday, the yarn arrived on the mail. It's soooo pretty! It's even sparkly, and it happens to be in my favorite colors. 
For now, it'll be my pet-yarn, and then we'll just have to see when it start's telling me what it would like to become. 
Jeg var jo også i Genuina, hvor der var Sandnes Merinoull på tilbud. Der er jo et par babyer på vej i familien, og jeg tænker de nøgler jeg endte med skulle kunne blive til noget til en baby. Jeg er ikke helt sikker på hvad, men noget med mønster. 

I also visited Genuina, where they had Sandnes Merinoull on sale. There are two babies on the way in the family, and I ended up with these skeins that hopefully can end up as something for a baby. I'm not totally certain what it will end like, but it will be something patterned. 
Jeg købte faktisk også et nøgle luksusgarn. Håndfarvet, og virkelig fint (og dyrt). Det er et endnu større mysterie hvad DET så skal blive til! Altså - sådan noget luksusgarn skal jo bruges til noget som er rigtig gennemtænkt. Jeg tror ikke det skal strikkes sammen med mohair. Det plejer ikke at gå helt godt herhjemme hos mig. Men det skal jo blive spændende at se!

I actually also bought a skein of luxurious yarn. Hand dyed and really pretty (and expensive). It's an even bigger mystery what THIS will become! Well - luxury-yarn like this must be used for something that is well planned. I don't plan on knitting it together with mohair. It usually doesn't work out here at my place. But it will be interesting seeing what it ends up like. 

2 kommentarer:

  1. Hold da op noget fint garn du er blevet den lykkelige ejer af. - kan godt forstå du er begejstret for det tulipan farvede.- det er virkelig fint.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - hun er virkelig dygtig, hende Susse! Det er så smukt!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails