søndag den 8. august 2021

Skovtårnet

I går blev jeg inviteret med på min brors fødselsdagsgave - af vores anden bror skulle han have en tur i Skovtårnet og derefter ud at spise, så pludselig var vi 3 søskende og min svigerinde på tur sammen. Uden flere fra familien. Jeg ved faktisk ikke hvornår det nogensinde sidst er sket. (Muligvis dengang mine brødre skulle passe mig og jeg slog den ene i hovedet med en legetøjslastbil og bed den anden. De har stadig ikke helt tilgivet mig. Jeg er sikker på de fortjente det.....)
Indgangen over broen var ret imponerende. 

Yesterday, I got invited for my brothers birthday present - our other brother gave him a trip to Skovtårnet and then out for food, so suddenly we 3 siblings and my sister-in-law were out together. Without anyone else from the family. I don't know when that ever happened last time. (Might be the time when my brothers were babysitting me and I hit one of them on the head with a toy truck and bit the other one. They have still not totally forgiven me. I'm sure they deserved it.....)
The entrance over the bridge was quite impressive. 
Da vi kom hen til tårnet, så det jo ikke SÅ vildt ud nedefra. Altså. Det ser jo virkelig solidt og smukt ud! Masser af mennesker som går op og ned hver dag. Og bare en smule højere end Rundetårn. 

When we got to the tower, it didn't look THAT crazy from below. Well. It looked solid and beautiful! So many people going up and down every day. And just a bit taller than Rundetårn
Da vi så gik opad, blev tårnet bare virkelig, virkelig stort! Man skulle helst ikke gå og kigge ned, ihvertfald. 
Der er et træ i midten af tårnet, og pludselig var toppen temmelig langt nede. 
Det er mærkeligt, ikke? Hvis man går inde i en bygning så man ikke kan se omgivelserne, gør det ingenting at være højt oppe. Men når man nu kunne se ud føltes det bare helt anderledes. 

Once we started going up, the tower turned out to be really, really big! You really should not look down when going up. 
There is a tree in the middle of the tower, and suddenly the tree top was far down. 
Isn't it strange? If you walk inside a building, not being able to see the surroundings, it doesn't matter how far up you are. But when you are able to look out, it feels totally different. 
Oppe fra toppen kunne man se virkelig langt. Desværre ikke så langt som til New York City, selv om jeg kiggede i den retning. Det var rigtig fint, og vi nåede at gå to runder så vi kunne se det hele. Stod deroppe og tænkte at det havde været rart med en kikkert. Det må blive næste gang jeg kommer derop. 
(Da vi kom ned fik vi iøvrigt de BEDSTE is jeg nogensinde har smagt! Fra Enø is. Hvis du støder på dem et sted, så køb endelig en......)

From the top you could see really far. Unfortunately not as far as New York City, although I looked in that direction. It was really beautiful, and we took two rounds so that we could see everything. I stood there wondering that it would have been nice bringing binoculars. I must remember that next time I'm going up there. 
(Once we got back down, we had the BEST ice cream I ever tasted! From Enø is. If you ever happen to meet them somewhere, please do buy one......)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails