torsdag den 4. august 2022

18

Sjældent har jeg haft SÅ meget besvær med et par strømper som de her! Først valgte jeg forkert størrelse, så blev de for lange og så skulle der strikkes utroligt mange ben som jeg ikke helt havde nok garn til. Men nu er de færdige!

I've rarely had THAT much trouble with a pair of socks as I had with these! First, I chose the wrong size, then they were too long, and then I had to knit all this infinite number of legs that I wasn't sure I had enough yarn for. But now they are done!
Benene var som sagt noget af en opgave at strikke. Først strikkede jeg efter mønsteret, men så vejede de for meget. Derefter lavede jeg dem lidt kortere, og så gik det fint. Mentalt er det noget af en opgave at skulle strikke hele 8 ben efter de 3 strømper, så det gik ikke super hurtigt. 
Da benene så endelig var færdige og syet på, var det tændernes tur. I opskriften skal man sy filt-tænder på, men det havde jeg ikke så meget lyst til. I stedet fandt jeg beskrivelse af nogle hæklede tænder som ser fine ud!

As I've told, the legs were quite a challenge to make. First, I knit according to the pattern, but then they weighed too much. Then I made them a bit shorter, and everything was fine. In my mind, though, it was quite a challenge having to knit a total of 8 legs after the 3 socks, so I wasn't too fast. 
Once the legs were done and sewn on, the next job was making teeth. In the pattern, you sew on felted teeth, but I didn't want that. Instead, I found a description of crochet teeth that worked fine!
Så her er de, de små bæster! Det er meget heldigt at min niece selv sendte et link inden jul på lige de her, for de er godt nok ikke en almindelig slags strømper! Men så ved jeg da at hun kunne tænke sig dem. 
De er strikket (alt for mange gange!) på pind 2,5 mm og vejer ialt præcis 100 gram. 
Jeg har ikke lyst til at strikke dem igen før om så lang tid at jeg har glemt hvordan det var at lave de her.......

So here they are, the little beasts! It's lucky that my niece herself send me a link right before Christmas for these, because they are no ordinary socks! But then I knew that she wanted them. 
They are knitted (far too many times!) on size 2.5 mm needles and weigh exactly 100 grams. 
I don't want to make these again until I've forgotten how it felt like making these......

6 kommentarer:

  1. De er blevet rigtig fine og sjove- men kan nu godt forstå du ikke lige laver et par mere efter alle de strabadser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg håber hun bliver glad!

      Slet
  2. De er altså blevet seje ... gad vide om de kunne modificeres til hajer - uden ben!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er skam også med hajer!
      https://www.ravelry.com/patterns/library/little-nibble

      Slet
    2. Åhh, nu må jeg vist også til strikkepindene!

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails