lørdag den 6. august 2022

Anden del af ferien / Second part of the vacation

Efter nogle dejlige uger sammen i Danmark, skulle jeg med nevøen tilbage til USA. Vi havde jo - host - købt rigeligt med slik og andre ting, og det var faktisk ikke nemt at få plads til det hele! Alle tasker var HELT fyldt, og bagagen vejede helt enormt meget, så han slap faktisk for at skulle gå til toget på vej til lufthavnen...... Selv om jeg har mine principper!

AFter some lovely weeks together in Denmark, I was flying back to the US with my nephew. So we had bought - cough - plenty of candy and other stuff, and it wasn't that easy getting everything to fit in! All bags were TOTALLY filled, and the luggage weighed like a ton, so he actually didn't have to walk to the train to go to the airport...... Although I have principles!
Flyveturen gik godt og tepotten overlevede rigtig fint som håndbagage. 
Da vi kom til New York skulle han jo så stå i den amerikanske paskø og jeg i den anden. Han kom hurtigt og nemt igennem, og så måtte han ellers vente temmelig længe på mig, fordi jeg blev "valgt" til ekstra tjek. Heldigvis var det første gang jeg prøede det, for det var minsandten virkelig irriterende! Den umiddelbare grund var at jeg havde været på Cuba for 8 år siden.......... 
Nå. Men ind kom jeg da til sidst! Og skulle slet ikke vente på bagagen, faktisk, for den var for længst kommet og stod hos min nevø.

The flight went well and the tea pot survived well as carry-on luggage. 
When we came to New York, he took the American immigration line and I the other one. He got through very easily and fast, and then he had to wait quite long for me, since I was picked for an extra check. Forturnately, t was my first time trying that, since it was so annoying! The "reason" for picking me was that I had been to Cuba about 8 years ago.......
Well. But in the end, they let me in! And I didn't even have to wait to get my luggage, actually, since it had come a long time ago and waited with my nephew. 
Det var virkelig skønt at endelig komme frem og se hele familien! Og deres nye hus! Vi sad i den dejlige have, hvor hunden straks forsvandt i planterne på jagt efter noget interessant. 
Så nu skal der hygges! I dag skal vi "lige" en smut til New York med toget: Det glæder jeg mig til!

It was really wonderful finally arriving, seeing the entire family! And their new house! We sad in the lovely garden, and the dog immediately disappeared into the plants, hunting something interesting. 
So now we are just going to have a nice time! Today, we'll take the train to New York. I can't wait!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails