tirsdag den 20. december 2022

Is! / Ice!

Sneen forsvandt i går. Altså på den måde at det tøede, så blev det frost og regn, og pludselig var alt dækket af et tyndt lag is!
Da jeg kom ud fra sygehuset så det sådan her ud, og jeg gik temmelig forsigtigt ned mod stationen. Det tog cirka dobbelt så lang tid som normalt, men jeg faldt ikke

All snow disappeared yesterday. You know - disappeared in the way that it thawed, then it was frost and rain, and suddenly everything was covered in a thin layer of ice!
When I left the hospital, it looked like this, and I walked very carefully towards the station. It took about twice the time as usual, but I did not fall. 
Nede på stationen var der en forbløffende mangel på tog. Der er kommet et nyt system for at planlægge afgangene, og desuden var der en signalfejl. 
Da jeg så kom hjem til Tårnby så regnede det. 
Sjældent har jeg været så glad for at komme hjem til sofaen!

Down by the station, there was a disturbing lack of trains. They have this new system to plan the traffic, and furthermore, there were signal issues. 
Once I got back to Tårnby, it was raining. 
I've rarely been so happy to get home to my couch!

2 kommentarer:

  1. Yay for at du ikke faldt! Og en varm stue at komme hjem til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja - det var virkelig dejligt ikke at falde! Har både hørt om en kollega som ikke kom på arbejde i dag, omkring 40-60 mennesker som var faldet og havde slået sig vældigt i Lund OG en blodpøl på vej ned til bussen (den så jeg ikke).

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails