søndag den 18. december 2022

Tradition

Det er efterhånden mange år jeg har haft familien til gløgg og æbleskiver - det startede med min brors børn da de var omkring 20, og der er vist ingen som har lyst til at stoppe igen! 
Jeg kan aldrig huske HVOR mange æbleskiver jeg plejer at lave. Sidste år var der virkelig rigeligt, og i år bestemte jeg mig for at lave en tredobbelt portion dej. 

It's been many years that I had my family over for gløgg and æbleskiver - it started with my brothers kids when they were around 20, and I think no-one wants to end this tradition!
I always forget HOW many æbleskiver I usually make. Last year, we had more than enough, and this year I decided on a triple size dough.

Jeg var jo kommet hjem fra arbejde om morgenen og var en lille smule presset (det er jeg ALTID!!!!) men i år følte jeg at jeg havde styr på det, selv om bordet så sådan her ud 2 timer før gæsterne skulle komme. Det gik også virkelig godt, lige til min bror og hans kæreste glade kom 1 time for tidligt..... 
Men altså - så fik de bare lov til at støvsuge og dække bord!

I just came home from work in the morning, and was a bit stressed (it's ALWAYS like that!!!!), but this year I felt like I had a plan and was on time, even though the table looked like this 2 hours before my guests should arrive. Everything went well, until my brother and his girlfriend happily came 1 hour early...... But then they just got to vacuum and set the table!
Det er bare det bedste, når der er SÅ mange æbleskiver! Alle spiste til de var ved at revne. Vi havde også pakkeleg, og børnene tog det pænt når vi tog deres pakker. Der var alligevel så mange at alle havde pakker til slut. Vi så film, vi hyggede, og der var en vis grad af kaos. Præcis som det skal være! Nu tror jeg så også jeg har nået næsten alle forberedelser. Det er rart. 

Having that many æbleskiver is just the best! Everybody ate until they were almost bursting. We also played the gift-game, and the kids were not too upset when we took their gifts. There were so many of them, anyway, that everybody had gifts at the end. We watched movies, we had a nice time, and it was a bit chaotic. It was perfect! And with this, I think I've managed all preparations. That's nice. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails