lørdag den 31. december 2022

Dejlige dage derhjemme / Lovely days at home

Denne her juleferie har været rigtig god! De sidste dage herhjemme har jeg kun lige lavet hvad jeg havde lyst til. Jeg troede, at jeg havde lyst til at sidde og se rigtig mange film og strikke årets sidste projekt færdigt, men det viste sig, at det havde jeg ikke. (Derfor må årets sidste projekt blive næste års første......)
Da jeg havde sat mig godt i sofaen efter svømmetur og gåtur for nogle dage siden, kom jeg til at tænke på alle mine gamle, hullede jeans som ligger i kælderen i skabet, og pludselig stod jeg dernede og klippede stykker til en nederdel. Det ene tog det andet, og så fik jeg også lyst til lidt patchwork. 
Min første ide med linning var virkelig grimt, så den skal lige have lidt mere tid ved symaskinen, og så håber jeg at jeg kan vise jer min nye, gamle nederdel i morgen!
Det er virkelig dejligt at have tid til at få ideer og føre dem ud i livet!

This Christmas vacation has been so good! These past few days at home have been spent doing only what I felt like. I thought I would be sitting on my couch, watching a lot of movies and knitting this years final project, but it turned out that I didn't. (Which is why this year's last project will be next years first.....)
A few days ago, when I sat myself on the couch after swimming and walking, I started thinking of all my old, holey jeans in the closet in the basement, and suddenly, I was standing down there, cutting pieces for a skirt. One thing took the other, and suddenly I also felt like it needed some patchwork. 
My first idea of the top part was really ugly, so it needs a bit more time at the sewing machine, and then I do hope I can show you my new, old skirt tomorrow!
It's just so nice having time to get ideas and make them real!

2 kommentarer:

  1. Det lyder som et spændende projekt du er i gang med.- Og ja, det med at have mulighed for at få afprøvet kreative ideer, det er skønt og giver bare energi.
    Rigtig godt nytår til dig.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails