torsdag den 16. februar 2023

Estiske pinde / Estonian needles

Efter nogle dage hvor jeg først gjorde en masse rent (så meget at min bruser døde!), derefter fik besøg af min bror og svigerinde med medfølgende restaurantbesøg og en tur i det kongelige teater, er jeg endelig kommet i gang med hovedmønsteret på sjalet og kan vise jer mine strikkepinde. 
De er købt i Estland, og de blev købt til et andet bryllupssjal. Konceptet er helt enkelt - korte, lette træ-strikkepinde (de her er i birketræ) hvor maskerne sagtens kan være. De glider ikke af, og der er ingen hak eller kanter maskerne sidder fast på. Virkelig smarte til det her vildt tynde garn!

After a few days of first cleaning a lot (so much that I killed my shower head!), then visit from my brother and sister-in-law with a following restaurant dinner and a trip to the royal theater, I've finally gotten as far as the main pattern of the shawl and you can see my needles. 
I bought them in Estonia, and they were bought for another wedding shawl. The concept is simple - short, light wooden needles (these made from birch) with enough space for the stitches. They are not sliding off, and there are no unevenness where the stitches get stuck. Really clever for this insanely thin yarn!

4 kommentarer:

  1. Hejsa 1000 tak fir at vise dine sjalspinde. Forsat god dag. Mvh Mie

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da så lidt! Og tak i lige måde.

      Slet
  2. Lette træpinde .. det er bare lykken. Jeg fik en masse af KnitPros kulørte strømpepinde i julegave, De er både gode at strikke med, og jeg bliver i godt humør af alle farverne. Win-win.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails