søndag den 28. maj 2023

Ginskole / Gin school

For et par år siden fik jeg et gavekort til ginskole i julegave, og i går blev det brugt! I Haslev ligger Ginskolen, lige i nærheden af hvor min nevø bor. (Så vi kunne gå derhen. Det var vist meget godt at vi kunne gå!)
Konceptet er enkelt - man lærer om gin, man smager på en masse gin (mens man spiser en masse chips) og får lov at lave sin helt egen smag. 

A few years ago, I had a gift card for the "gin school" for Christmas, and yesterday, I used it! Ginskolen is located in Haslev, quite close to where my nephew lives. (So we could walk there. I think it was great that we could walk!)
The concept is simple - you learn about gin, you taste a lot of gin (while eating a lot of chips) and get to make your very own taste of gin. 
Min fik krydderier og appelsinskal samt en lillebitte smule lakridsrod. Altså - det kan jo ikke skade, vel? Jeg overvejede om jeg skulle lave en lakridsgin eller en pizzagin. Med pizza-krydderier og tomatfrø. Eller med alt som smager af lakrids. Men havde mere lyst til det andet. 

Mine had spices and orange peel and a tiny bit of licorice root. You know - that can't hurt? I thought about making a licorice gin or a pizza gin. With pizza spices and tomato seeds. Or with everything tasting licorice. But I felt more like the orange-spice. 
Derefter var det bare at vente mens vi drak mere gin og kiggede på alle de mange slags gin i butikken. 
Hele arrangementet tog 3 timer, og det var top-hyggeligt! 
Jeg tror faktisk godt jeg kunne finde på at prøve igen! Men jeg må vist lige få drukket lidt gin først.....

Afterwards, we just had to wait while drinking more gin and looking at all the many kinds of gin in the store. The entire arrangement took 3 hours, and it was just so nice!
I really think I could do it again! But I think I'll have to drink some gin first......
Butikken var spændende, og jeg købte et par flasker med hjem. Den fra Berkshire med honning og appelsinblomster ser SÅ lækker ud! Den i midten har smag af Kongernes Nordsjælland. Den kunne jeg simpelthen ikke lade stå, når jeg nu er vokset op deroppe. Og så er der min. Den har en dejlig smag, og jeg glæder mig til at smage den i aften med tonic! 

The shop was so much fun, and I bought home a few bottles. The Berkshire one with honey and orange blossom looks SO delicious! The middle one tastes like the Kings Northern Zealand. I couldn't leave it there, since I grew up in that area. And then there is my gin. It has a nice taste, and I'm looking forward to tasting it tonight with tonic!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails