torsdag den 25. januar 2024

Virkelig spændt / Really excited

Sjældent har en sweater været så utålmodigt ventet som denne her! Allerede længe inden jeg var startet blev der spurgt til hvor langt jeg var kommet. 
Jeg fandt mønsteret på Ravelry og købte det fordi det var så fint. Jeg havde en ide om hvem som skulle have sådan en sweater, og hun syntes også den var fin, så det var perfekt! Barnet fik lov at vælge farver og så gik jeg bare i gang til nytårskoncerten 1. januar. 
Mønsteret har 24 forskellige katte man kan vælge mellem, så det var faktisk nok det sværeste! 

It happens very rarely that a sweater is as eagerly awaited as this one! Long before I had started, I got questions about how far I was on the sweater!
I found the pattern on Ravelry and bought it just because it was so pretty. I had an idea about who would get a sweater like this, and she also thought it was very pretty, which was perfect! The child got to pick the colors, and then I just started knitting on January 1st while watching the New Year concert.
The pattern gives you 24 different cats to pick from, which was actually the hardest part!
Her er den fra ryggen. Da først kattene var strikket var alting ret nemt, og ærmerne var faktisk hurtige at lave! 
Jeg strikkede størrelse 10 år til en på næsten 9 år. Efter vask og lidt stræk tror jeg den kommer til at passe fint. Hun har jo gået og ventet på posten i nogle uger, fordi hun glæder sig så meget, og faktisk tror jeg den bliver leveret i dag! Glæder mig til billeder!!!!!!
Jeg købte hele 6 bundter Wollmeise DK da jeg bestilte garn. Jeg ved ikke helt hvad jeg havde troet, for der var 4,5 bundt til overs da jeg var færdig! Men heldigvis kan man jo ikke rigtig få for meget Wollmeise, vel? Den er strikket på pind 3,5 og 4 og vejer 305 gram. Jeg er virkelig tilfreds med denne her. 

Here it is from the back. Once the cats were knit, everything was pretty easy, and the sleeves were indeed a fast knit!
I made size 10 years for a girl almost 9 years old. After a wash and blocking I do think it will fit nicely. She has been waiting eagerly for the post man for a few weeks, because she is so excited, and I do actually think she will receive it today! I'm looking so much forward to the pictures!!!!!
I bought a total of 6 skeins of Wollmeise DK when I ordered yarn. I'm not sure what I thought about, because I had 4.5 skeins left when I was done! But luckily, it's very hard to get too much Wollmeise, don't you think? It's made on size 3.5 and 4 mm needles and it weighs 305 grams. I am really happy with the result!

8 kommentarer:

  1. Den er blevet rigtig sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak - hun blev rigtig glad. Hun nåede lige at få den på vej ud af døren til skolen.

      Slet
  2. Hvor er den sød :-D
    Jeg er imponeret over, hvor meget du får strikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Og altså - jeg ville jo gerne strikke så meget mere.....

      Slet
  3. Den er simpelthen så fin 🥰 og 4,5 bdt af den mørkeblå er da absolut ikke værst at have til overs. Den er pæn!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Jeg har 2 bundter blå, 1,5 bundt lilla og knap et bundt hvidt samt en lille smule mere blå tilbage. Wollmeise er ALTID godt!

      Slet
  4. hvor er den bare sød

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak! Hun blev meget glad og tog den på med det samme.

      Slet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails