lørdag den 12. september 2009

Wien er dejlig...

Er her for første gang, jo. Elsker byer med undergrundsbane overalt, så man ikke behøver at finde så meget rundt m bus eller andre, lettere upålidelige transportmidler... Så Schönbrunn i dag. Ufatteligt smukt! Desværre lærte jeg, at den underskønne kejserinde Elisabeth vist bare var en stakkel, der blev gift med kejseren som 16-årig, og vist aldrig elskede ham bare halvt så meget, som han elskede hende. Hun havde sin svigermor på nakken som ung, og for at undgå hele det kejserlige liv rejste hun Europa tyndt på kryds og tværs, brugte et par timer dagligt på hårpleje og spiste mindst muligt for at bevare sin smukke, slanke skikkelse. Temmelig trist, faktisk...
Jeg har opdaget, at jer bor ca 100 m fra den hidtil eneste garnbutik, jeg har set hernede. Hvor heldig er man så?
Endelig er der gået Mozart i den. Har netop hørt hans Requiem i en kirke til aften, og skal høre Tryllefløjten, når kongressen slutter. Ahhhhh! (jeg elsker Wien..)
Dette indlæg er iøvrigt skrevet pr telefon-på-net.. Håber, at jeg som ventet virkelig bruger den tilgængelige netforbindelse og ikke kommer hjem til en gigantregning. (bider lige lidt negle for en sikkerheds skyld)

2 kommentarer:

  1. hm... kan godt sidde og få lidt "hjemve". Jeg boede i Wien i 1½ år (phD på Vienna Biocentrum, Dr Bohrgasse), men fandt nu aldrig andet garn end i stormagasinet. Ekspedienterne var megasure... Mon man stadig får den bedste is på Schwedenplatz?
    gruss gott og alt det der ;o)

    SvarSlet
  2. Så føler jeg mig ekstra heldig at have spottet den garnbutik i Alserstrasse (hvis du nu kommer forbi...)
    Tak for tippet om is. Det må jeg lige prøve!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails