lørdag den 19. september 2009

Kreative udfordringer....

Hat Wars startede i går. Min hue er først kommet i gang i dag, og jeg har max strikket en centimeter. Men den kan jo også først komme afsted til USA mandag.....
Flammetrøjen nåede helt op til hætten, der er lukket fint af. Men da modtageren prøvede den, passede den ham ret præcist nu, men om den kan passe frem til foråret er nok tvivlsomt, eftersom han vokser som (højt) ukrudt. Så selv om han hårdnakket påstod, at den var aldeles fin, og iøvrigt så temmelig glad ud, så har jeg alligevel klippet ribben af forneden og strikker ca. 5 cm længere ned. (Det passede lige akkurat, så lommen slap med livet i behold!) Ærmerne er faktisk fine, endda til den lidt lange side, så jeg krydser samtlige fingre (og tæer) og satser på, at det med nogle ekstra cm og en god gang strækøvelser efter 1. vask måske alligevel går. Man kan vel altid håbe!
P.S. var iøvrigt glad for, at jeg strikkede hætten færdig, mens forsøgskaninen sad klar til at prøve. For den skulle altså liiiiige være lidt længere end opskriften. Rart at vide, hvis jeg skal bruge opskriften igen, og det skal jeg såmænd nok. Fede, strikkede hættetrøjer, der både er hurtige at strikke og næsten ingen montering kræver, ser man ikke så tit....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails