tirsdag den 1. december 2009

Grydelapper

Så blev grydelapperne færdige. I god tid, endda, inden weekenden! De er præcis så lækre, som jeg husker dem fra for 20 år siden. Tykke, bløde og dejlige. Fine, fine farver, og ikke helt så stort et arbejde i forhold til, at de vil vække glæde og iøvrigt var nemme at tage med på (den p.t. laaaaaange) togtur til Hillerød retur.
Jeg tror altså næsten jeg skal have strikket nogle til mig selv også på et tidspunkt. Det er endnu aldrig lykkedes mig.... Jeg tænker mad-grydelapper, ihvertfald gulerødder, og - ja, Johanne - måske en kop kaffe? Ville hellere lave kaffe-tema grydelapper med kaffekopper, kaffebønner og en lille chokoladekage. Sådan lidt brun-beige-råhvide-sorte nuancer. Kunne det ikke være tjekket? Engang til næste år, altså.....

5 kommentarer:

  1. Skønne grydelapper og orv hvor er du hurtig..

    SvarSlet
  2. mad- og kaffe- tema-lapper er da oplagt :-)
    Har også kameler på lager...

    SvarSlet
  3. Mange tak Pia - en lørdag aften med turbostrikning fik lige gjort at nr. 2 blev klar til montering.
    Kameler? Tjoeh.... Tak for tilbuddet, Johanne! Jeg ved jo, hvor jeg kan henvende mig!

    SvarSlet
  4. Tror jeg har mønster på lignende grytehluter men dei er i påskefarger. Dine var finere!
    Ha ei fin advents tid!

    SvarSlet
  5. Mange tak - jeg tror, du kan eksperimentere. Jeg fik faktisk fantasier om norske trøjer som grydelapper. Kunne det ikke være sjovt? I bund og grund er det jo 106 masker (hele vejen rundt) og ca. 55-60 pinde i højden, afsluttet med en hæklet musetak-kant.
    Ønsker også dig en fin adventstid.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails