mandag den 7. december 2009

Til alle jer søde mennesker fra Rokken

Jeg kan fornemme, at der har været stor interesse for muligheden for garn fra Kina.
Min kinesiske kollega, der har været så venlig at købe garn til mig i 2 omgange kender desværre ikke adressen på garnbutikken. Hun kender butikken via sin mor, der strikker.
Hun siger, der er mange garnbutikker i Kina, men at hun ikke kender navnene på de gode garnmærker. Jeg kan dog scanne garn-banderolerne ind, selv om det står på kinesisk.
Jeg går ud fra, at det er med garnbutikker i Kina, som det er med garnbutikker alle andre steder i verden. Man skal kende nogen, der ved hvor de ligger! Men heldigvis er der også lidt ledetråde på nettet.
På Ravelry kan I evt. søge i denne gruppes diskussionstråd: Der er ser ud til at være rigtig gode tips og idéer. Ønsker jer held og lykke med at finde dem!
Her er en blog med adresser på 2 garnbutikker i Shanghai
Og her er der billeder fra garnbutikker i både Shanghai og Beijing
Her er et klip fra en Ravelry diskussion:
"But my main point is that I did get to about 7, yes seven, wool shops on Shanghai’s Ruijin Er road and bought a whole lot of yarn which will show up in ‘my stash’ in the next couple of days. I even went back on my last day to get some bamboo double pointed needles to use on the plane from another shop. Dear husband reckoned there were about ten shops in total. The best place to start is at corner of Ruijin Er Rd and Taikang Rd and walk up Ruijin - there are at least 5 shops in the next two blocks."
Endelig er der her et kort over garnbutikker i Shanghai.
Jeg tror, der også må være garnbutikker i andre større byer i Kina, og ønsker jer held og lykke med at finde dem!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails