torsdag den 9. december 2010

Sne? / Snow?

Jeg er bare ikke bedstevenner med alt det dér sne..... Altså - det er smukt og sjovt at gå i og dejligt stille, så jeg er ikke decideret modstander af sne.
Men når det kommer til at cykle!
Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det!!!! Nu har jeg prøvet flere varianter.
Nyfalden, løs sne er ikke noget problem. Næh-nej. Der kører man bare igennem.
Is under nyfalden, løs sne er noget møg. Så er det sagt! Faktisk har jeg nogle gange taget bussen, og så bliver jeg for alvor snydt!
Hvis jeg cykler, kan jeg være sikker på at møde både sne på cykelstien og i øjnene. Ubehageligt...
Evt. varianten sidste fredag, hvor det var fint om morgenen, men efter et par timers sne stod baghjulet ikke sådan helt fast på vej ned af Valby bakke. Nervepirrende!
Hvis jeg giver op og tager bussen, så kan jeg være sikker på, at samtlige cykelstier er nok så fint ryddet og stirrer grinende tilbage på mig...... Dumme vejr!

I am totally NOT best-friend-forever with all this snow... Well - it is pretty and fun to walk on and really nice and quiet, and I am not really an enemy of snow.
But bike-riding!
I simply don't know how to do it! I even tried different variations.
New, loose snow is no big deal. Just go ahead!
Ice below new snow sucks. Period! Actually it has made me go by bus a few times, and then I really feel like taking the wrong choice!
If I go by bike, I can be sure there will be snow - not only on the bikepath, but also in my eyes. Very unpleasant!
Another variation might be like friday, when it was fine in the morning, but after a few hours of snow, my hind-wheel wasn´t standing very firmly on the path downhill. Nerve-wrecking!
If I give up and go by bus, I can be quite sure that all bike-paths will stare back at me laughing and shining because all the snow has been cleared. Stupid weather!

3 kommentarer:

  1. how frustrating! of course . . the girls would love to have the problem of too much snow . . or snow when you don't want it : )

    SvarSlet
  2. 1) Sne er pænt
    2) I dag har sne været MEGET pænt
    3) Sne er bare for irriterende svært at færdes i, når man skal passe sit arbejde tidligt om morgenen og har 14 km. og helst ville cykle.

    God aften.

    SvarSlet
  3. Dorina - that is the beauty of childhood, I guess!

    Eva - vi er SÅ enige!

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails