torsdag den 17. maj 2012

Imorgen - færdig! / Finished!

 Min ferie indeholdt jo ikke helt så meget strikning, som jeg egentlig havde tænkt, men da jeg kom hjem, skulle jeg heldigvis på kursus i 3 dage, og SÅ kan det ellers nok være, der blev strikket! Derfor blev sommerblusen alligevel færdig i en vis fart......
Det øverste billede er taget før vask - jeg ville lige være sikker på at have et bevis, hvis det nu gik galt! Det nederste billede er efter en 40 grader finvask, og det er jo gået ganske godt.
Hvilken farve, der er mest korrekt, er svært at sige. Det afhænger en del af lyset.

My vacation didn't give as much time for knitting as I had thought, but after returning home I was attending a meeting for 3 days, and THEN I knitted! So my little summer tee finished in no time anyway.....
Top picture was taking prior to washing it. I wanted to make sure I had a proof, if it went wrong. The bottom picture is after wash, and - as you can see - it went very well indeed.
The color is difficult to capture and depends on the lighting.
Den er strikket i Recycle Cotton Indigo Tweed fra Garnudsalg.dk, og det er noget dejligt garn. Ren bomuld, men utroligt blødt og fyldt med farvenister, der giver godt liv. Jeg har brugt 290 gram af en 500-grams cone, og jeg er da glad for, at jeg har mere, for der kunne godt være en sommerbluse mere eller to på vej!
Mønsteret kan du finde på Ravelry. Det er ualmindeligt velbeskrevet, helt ned i antal pinde. Jeg har strikket den 5 cm længere (hvilket overhovedet ikke er for langt til min smag!) og så tog jeg lidt masker ind i halskanten, da den alligevel så lidt stor ud. Resultatet er rigtig fint, og mønsteret var sjovt at strikke.

I made it from Recycle Cotton Indigo Tweed from Garnudsalg.dk, and the yarn is lovely. Pure cotton, but very soft and filled with little sparks of color. The tee took 290 grams of a 500-grams cone, and I'm really happy that I have more of this yarn. I would love to make a summer-top or two more!
The pattern is found on Ravelry. It is very well written and detailed down to the number of rows needed. I made my version 2 inches longer (still not too long considering my taste!) and decreased some stitches making the neckline, since it looked quite big. The result is very good, and the pattern was fun to knit.

2 kommentarer:

  1. Den er godt nok meget flot og din halskant er langt bedre, end på originalmodellen. Det er imponerende at du har kunnet strikke den under et kursus, for det er da vist ikke helt nemt det mønster.

    SvarSlet
  2. Jamen - jeg måtte også kigge lidt i papirerne til mønsteret. Heldigvis var det kun 36 masker ad gangen, og jeg kunne jo godt høre efter!
    Tusind tak iøvrigt.

    SvarSlet

Skriv gerne en lille kommentar - det er så hyggeligt!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails